לתרומות לחץ כאן

הכפלת תפוקה מועילה לניכוי שעות עבודה?

שאלה:

שלום וברכה,
אני מתכנתת, ויש אצלינו בעבודה 'נוהל למידה' – במידה ואין משימות לביצוע באופן ניכר (כלומר לא חצי שעה פה ושם, אלא חצי יום ומעלה פנויים, בערך) קיבלנו מערך הסרטות ללמידה, פשוט לצפות וללמוד תכנים נוספים הקשורים בתחום.
שאלתי: אם אני צופה בהסרטות במהירות כפולה, מותר לחשב את זה כשעות עבודה כפולות? כלומר נניח לפני יום שלם של למידה, האם אני יכולה להפעיל את ההסרטות על מהירות פי שתיים, ולגמור את היום אחרי 4 שעות במקום 8?
אציין:
1. מבחינת יעילות של צפיה בהסרטות במהירות זה אפילו יותר טוב מבחינתי, אני מורגלת בצפיה במהירות גבוהה ולומדת היטב כך.
2. מבחינת היקף משרה, דיווח שעות וכו': יש היקף משרה קבוע, מספר שעות חודשי – ויש לדווח עבור כל יום כך שלבסוף תמולא המכסה החודשית.
(אין חיוב לעבוד מ/עד שעה ספציפית ביום, ניתן לעבוד חלק בבוקר וחלק בלילה, ניתן גם להשלים ביום אחד חסר שעות של יום קודם ועוד)

תשובה:

שלום וברכה,

אם נתנו לך הסרטות לצפות וזמן ההסרטה מחושב כשעות עבודה, מותר לך לצפות את ההסרטות במהירות ולחשב את השעות של ההסרטה לפי זמן ההסרטה. דהיינו אם לקוח 4 שעות ואת צופה במהירות בשעתיים מותר לך לדווח על 4 שעות – ובלבד שהמהירות לא תגרע מהבנה וידע של החומר.

בהצלחה.

מקורות:

אם משלמים על זמן הצפיה מותר לשמוע במהירות ולדווח על מעות מלאות, ודומה לעובד שקיבל עבודה של 4 שעות ומשלמים לו על 4 שעות, מותר לו לדחוק את עצמו ולסיים את העבודה ב2 שעות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל