לתרומות לחץ כאן

למה חילונים לא בוחרים את הרבנים?

שאלה:

שלום לכבוד הרב, אני לא יודע עד כמה התופעה נפוצה ולא נראה לי שנפוצה אבל יש חילונים שמנסים להגיע בידם לרבנות ולעשות בה שינויים והנה כמה שאלות שאני צריך למקרה שאצטרך להשיב ולקיים "תדע מה תשיב לאפיקורס":
1. יש הרבה שטוענים שהרבנות גובה מחירים גבוהים לכשרויות והתשובה שבחברות גדולות זה לא משנה לא עוזרת משום בעלי עסקים קטנים וגם אומרים שהמשגיח גובה הרבה ומגיע מידי פעם ולא עושה הרבה איך להשיב על כך וגם ראיתי שלקחו מהרבנות ברחובות 50,000 שקל בשנה להשגחה על פלאפל
2. הם טוענים שאם אני מכיר את בעל העסק וידוע לי עליו וכו' אינו צריך השגחה וסתם יחשב כלא כשר
3. הם טוענים שהמוסד הרבני וכו' מפלה נשים ואומרים שצריך בו שינויים ושגם חילונים יוכלו לבחור רב עיר האם להגיד להם שהם רשעים גמורים הרמב"ם כותב שמחללי שבת נאבדים מהעולם הבא וגם אם יסרבו לקבל מהרמב"ם אז יש את התורה שכותבת במפורש מות יומת ונכרתה הנפש ההיא מעמה ויד כל העדים תהיה בו בראשונה ויד כל העם באחרונה ואף על פי שבטל זה עדיין נכרתים מעם ישראל אינם נכללים בכלל ואהבת לרעך כמוך כמו שכתבו רעך למצוות ועוד דברים מפני שלכאורה יש בזה הלעיטהו לרשע וימות משום שמנסים לפרוץ לתוך גדר הלכה ולכן יש לבעוט אותם גם אם יתפקרו לגמרי וגם בכללי מי יודע מה הסיכוי שיחזרו לדרכים ישרות גם בלי משום שכדי להחזיר בתשובה בימינו צריך או תוכחה עונש שיראה לו שהוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה או אולי מה שגם בזה אני לא בטוח שיועיל מוות של אבא אמא וכו' שדרך הקדישים בית הכנסת הדרשה ועוד יתעורר לתשובה וממילא אין לנו לחמול על הרשע שמנסה לפרוץ גדר למרות שכמובן יש לנו עניין להחזירם לדרכים ישרות וכמו שנאמר שלפני הגאולה יהיה צמא גדול בארץ ולא למים כי אם לדבר השם למרות שתתרבה הטומאה וראיתי אחד שהביא בשם הבעש"ט שלכאורה שניהם סותרים אבל אין כן משום שהסיבה לחזרה בתשובה שהקליפה תהיה כל כך מסריחה וטמאה שזה יגרום להם להבין את טינוף השקר ולחזור אבל האם בנתיים לקיים הלעיטהו לרשע וימות או לאו? תודה

תשובה:

שלום וברכה

1. לא אני ולא אתה, שנינו לא יודעים כמה עולה הכשר, וכל מי שזורק סכומים גם לא יודע אלא שומע ממשמיץ כזה או אחר… מה שאנחנו כן יודעים, זה שיש טבע אנושי מאוד מובן, שאדם משלם בשמחה על מה שהוא רואה בו צורך, ומה שהוא רואה בו נטל, כל שקל כואב לו. אדם מוכן לקנות רכב במאה אלף ש"ח ועושה זאת בשמחה, אבל לקבל קנס חנייה על מאה ש"ח מוציא לו את המצב רוח לכל היום… וכך גם בעניני הכשר, אם נהיה הגיוניים, יש כאן אדם שאמור לקבל משכורת, הוא בא כל יום בודק וכו', אחראי וחתום ולוקח אחריות, ומגיע לו שכר. מלבד אותו אדם, יש הוצאות נלוות, יש מעליו מפקח ויש הנהלה ומזכירות וכו' וכו', כל זה עולה כסף, אז אם אתה מבין את הצורך בהכשר, אתה מבין שתשלום כזה של 4000 ש"ח לחודש הוא מאוד בסיסי והגיוני, אבל אם אתה מרגיש שכל העסק מיותר ואתה מוכרח לכך וכו' אז כל שקל מרגיז אותך.

2. ממש ממש לא נכון! משתי סיבות: א. אדם לא תמיד יודע, והוא עושה טעויות בלי לדעת. ב. בבית פרטי אדם עושה במתינות מעט מזון התקלות מועטות יותר וההפסד במקרה של תקלה הוא מועט, בכל מסעדה ציבורית שי הרבה לחץ ואדם מורה היתר לעצמו לעגל פינות פה ושם ואסור לסמוך.

3. כל מה שכתבת בשאלה הבהיל אותי ואינני אוהב וגם לא מכיר כזה סגנון דיבור. רק לעצם שאלתך אומר דבר פשוט:

לומר שמי שיבחר רבנים יהיו אנשים חילונים שלא מבינים בדבר, זה חסר טעם… וכי יעלה על הדעת שמי שיבחר שופטים יהיה אדם שמבין רק בהסעדה או בכדורגל? מי שיבחר רופאים יהיה מי שמבין בחשמלאות ואינסטלציה? זה הרי לא הגיוני, מי שבוחר אנשי מקצוע חייב להיות בקי בעצמו בענין. כמו כן, לא הגיוני לקחת לבחור אנשים שבכלל לא מאמינים בדבר, ובכלל היו רוצים לבטל את כל הענין, זו בדיחה של ממש… מה הם יבחרו? בצורה מקצועית מי שרב טוב ויודע הלכה, או מי שמוכן לקעקע את ההלכה? האם הגיוני לבחור רופא שאינו מאמין ברפואה? ברור שיש שניתנאי סף לגוף הבוחר, שהנושא חשוב להם והם מאמינים בו ורוצים שיהיה הכי טוב ונכון, וגם שיהיו בקיאים בו וידעו לקבל בו החלטות נכונות.

כל האמירות על הפליית נשים וכו' זו אנטישמיות מאוסה, דברים חסרי בסיס.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לצערי האנטישמיים הגויים יכולים ללמוד דבר אחד או שנים מהאנטישמיים היהודים…
    ולעצם הענין, אין מי שמכבד יותר נשים מהציבור החרדי, אין אשה שזוכה לחיי משפחה בטוחים וקרובים כמו האשה החרדית, אנשים שוללים מראש את האפשרות שגם נשים דתיות מאמינות בדת ישראל ורוצות לנהוג על פי דת ישראל… והתפיסה המשפילה הזו והמרושעת הזו מביאה את המסקנה שיש הדרת נשים.
    אשה חרדית רוצה ליהנות ממופע נפרד מכספי עיריית בני ברק בהתאם לאמונתה, אבל בית המשפט אינו מרשה לה, רק מעורב לשבת! הדרת נשים! ואז היא נאלת לוותר ולשבת בבית, אז מי הדיר אותה? בית המשפט או החרדים? מי שמנסה לפגוע באמונתה ובעקרונותיה ולא מאפשר לה לחיות? בית המשפט או החרדים?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל