לתרומות לחץ כאן

שכ"ד על דירה כשהתברר שהדירה מלוכלכת וריח רע

שאלה:

אני קבעתי דרך אתר לשכור דירה ללילה. שילמתי דרך האתר. ברגע שמשלמים זה גבה הכסף. הבעל הבית כתב לי לפני שהוא מביא מנקה והכל יהיה מוכן ב8. הגעתי קצת אחרי 8. הגעתי לדירה לא מוכנה. ראשית היה ריח מחניק של עובש במטבח שהלך לכל הדירה. היה לי מאוד קשה לנשום כל הלילה. המקלחת לא הייתה נקייה, והיה סיגריות וגוקים בדירה. המצעים שהיו היו לא מאה אחוז יבשים, והיה אי אפשר לייבש אותם בגלל שבמכונת ייבוש לא עבדה 100%.

לפני ששילמתי שאלתי אם אפשר לבטל אחרי שאני רואה את מקום(אם זה לא מתאים).

כשהגעתי ב8, והדירה לא הייתה בסדר השארתי עם המשפחה(אני אשתי פלוס חמישה ילדים בה) בגלל ליל ברירה למצוא משהו אחר כזה מאוחר. אנחנו גרים במרחק של שעתיים מהדירה.

אני הצעיתי רק לשלם את עלות של מים וחשמל. בגלל שבשעה הזאת לא הייתה לבעל הבית שוכר אחר.

באמת לא הייתי משלם עבור דירה כזאת, או אפילו לישון בחינם, רק בגלל מצב שאין ברירה. לדעתי זה לא היה מתאים, ובמיוחד לא היה כמו התמונות באתר, אם ראיתי את המצב האמיתי לא הייתי בא לישון בוודאות !!!%, אז גם אני חושב שיש בזה צד של מקח טעות.

תשובה:

שלום וברכה,

מאחר וישנתם בדירה אתה חייב לשלם, אין מושג לגור בחינם. אולם כיון שנמצא חסרונות גדולים בדירה והיה ניתן לבטל את המקח, ומחוסר ברירה לא ניתן לבטל מקח אחרי שמגיעים ממקום רחוק, יש לשלם שווי של דירה במצב כזה – כמה משלמים שכ"ד של דירה כזו. וצריך לדעת כמה אכן הדירה לא הייתה ראויה ולפ"ז לשום בערך את התשלום.

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל