לתרומות לחץ כאן

שמחה בעבודת ה'

שאלה:

בס״ד
שלום רב רציתי לדעת מי האחראי על השמחה שלנו מצד אחד יש את הבחירה החופשית שנראה לי היא גם לשמוח אבל בורא עולם מחליט אם נהיה שמחים או לא או אנחנו או שאנחנו צריכים לעשות השתדלות לשמוח ולראות את הטוב והוא יעזור לנו לשמוח ולצאת מהחרדות והרגשות הלא טובים אפשר הסבר בבקשה מי אחראי.

תשובה:

שלום וברכה

השמחה היא מרכיב בסיסי בעבודת ה', על הקללות בפרשת כי תבוא נאמר "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב", כלומר שהשמחה בעבודת ה' היא אם כל החטאות, כיון שהעצבות מעידה על חוסר אמונה, וכן היא מחלישה ומתישה ומונעת את האדם מלפעול ולעשות את כל אשר הוא מצווה לעשות.

כמובן זה נסיון לא קל, ושבע יפול צדיק וקם, וגם הקב"ה מנסה אותנו בזה בנסיונות החיים הלא פשוטים, אבל ודאי לשם יש לשאוף, ומי שעובד על עצמו להאמין ולבטוח וממילא גם לשמוח, יזכה לסייעתא דשמיא להיות שמח וטוב לב כל הימים.

שנזכה לכל הטוב.

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. בס״ד
    תודה רבה על התשובה אבל סליחה מהרב לא כזה הבנתי אם זו בחירה חופשית או שהבורא קובע אם תהיה שמח או עצוב ובחרדות

  2. בס״ד
    ועוד שאלה כבוד הרב גם שמחה בכללי לא רק בעשיית מצוות זו בחירה חופשית ואנחנו צריכים לדאוג להיות בשמחה או שזה בורא עולם מחליט אם נהיה עצובים ובחרדות נגיד או בשמחה

  3. בחירה חופשית. אלא שהבורא מזמן נסיונות, הרבה יותר קל לשמוח כשבריאים ויש משפחה וידידים והכל הולך טוב וכו'…

  4. בחירה חופשית, כמובן שחרדה קלינית המזקיקה טיפול, היא בבחירה מוגבלת, כלומר הבחירה היא לטפל בזה בצורה הנכונה מבחינה רפואית.

  5. בס״ד
    תודה רבה רבינו אז כאילו השמחה זו החלטה שלי להיות שמח ורואה את הטוב במה שיש לי ושאני אצליח אלוקים ישלח לי דברים שישמחו אותי פרנסה זיווג ועוד דברים כאלה עוד ויבטלו הנסיונות כי אני אראה לו שגם בנסיונות שלו אני שמח לא ?

  6. בס״ד
    תודה רבה עזרת לי המחשבות שלי לא ידעו אם זו הבחירה החופשית להיות שמח ולראות את הטוב או לא בחירה החופשית והייתה לי את השאלה הזאתי כמה ימים עכשיו אני יודע שאלוקים הביא לנו בחירה חופשית להיות שמחים וזה תלוי בנו להיות שמחים הבנתי נכון כבוד הקב

  7. בס״ד
    ומה עם החרדות הם גם תלויות בנו ובבחירה החופשית שלנו או שהחרדות תלויות בבורא שיעלים אותם מאיתנו כי זה שמחה נראה לי מעלימה חרדות ופחדים לפי דעתי

  8. מה שניתן להעלים על ידי שמחה תלוי בנו, ומה שצריך רופא, אז לא להתעלם, אלא ללכת לרופא. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל