לתרומות לחץ כאן

נוסח קנין

שאלה:

האם הניסוח הזה לתנאי הקנין מועיל, ויחול:

"אני הקונה, החתום מטה, קונה מאת המקנה, החתום מטה, חלק מנכס פלוני שלו, כאשר החלק שווה לפחות ₪4000. ושהחלק מניב רווח של לפחות סכום של ₪200 בחודש.
והנני מתנה בתנאי כפול, שהקנין הוא על דעת זה: שלאחר חודש וארבעה ימים אחזיר לו בקנין גמור, את הנכס שהקנה לי, ללא נטילת איזה רווח. ואם לא אחזיר לו את הנכס בקניון גמור הרי שהקנין בטל מעיקרא".
המקנה
הקונה
הנכס

נ.ב. עשיית הקניין היא עקב הלוואה שלקחתי ללא ידיעת איסור הריבית שכרוך באופן זה של נטילת ההלוואה. לכן אני צריך לקנות נכס מחבר, ששווה בשווי ההלוואה, ושיעור הרווח הוא כשיעור הריבית. ולעשות על גביו היתר עיסקא. אבל החבר שמקנה לי את הנכס – לא רוצה להיות מחוסר גוביינא, ולכן הוא דורש שהקנין יהי'ה באופן שגם אם לא אעשה קנין חוזר – הנכס יחזור לרשותו.

תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

הנוסח שכתבת זה נוסח טוב.

לא זכיתי להבין מה יועיל ההקנאה לעשות היתר עסקה, אם יש לך נכס או קופת חיסכון אתה יכול לעשות שיחזור הלוואה עם היתר עסקה. ואם הריבית 200 ש"ח לחודש – 60% לשנה, לא יועיל על זה היתר עסקה. 

הפתרון שאתה מציע להקנות את הנכס לחודש ואח"כ להחזיר לא מועיל להלוואה של 4000 ש"ח, כיון שנכס בשווי 4000 ש"ח לחודש לא שווה יותר מכמה שקלים. וא"א לעשות על זה הלוואה של 4000 ש"ח.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל