לתרומות לחץ כאן

הוצאת הלואה לסטודנט

שאלה:

שלום רב,
כל הבנקים בצרפת מלווים כסף לסטודנטים בריבית נמוכה.
האם מותר לי להירשם ללימודים ולשלם את הרישום כדי לקבל את האישור לימודים, וכך לקבל את ההלוואה אם אני לא מתכוון ללמוד באמת את הקורסים ? הרבה אנשים מוציאים אישורים מזויפים בכלל אך היה נראה לי לא ישר, לכן שואל באופן כזה.

תשובה:

שלום וברכה,

לזייף מסמכים אסור, זה נחשב שמוציאים מהם שלא כדין.

אם אתה נרשם לקורס ואתה לא מגיע ללמוד בקורס, יש להקל בדבר, מאחר ולפי החוק אחרי שנרשמת אתה נקרא סטודנט ומגיע לך הנחה, והם לא מתנים את ההטבות בתנאי שתשתתף בקורס, אלא אם אתה נרשם החוק רואה אותך כסטודנט, ומותר לך לנצל את החוק לטובתך.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה.
    עוד נקודה באותו עניין. מבחינה חוקית ומבחינת החוזה, ההלוואה אינה מוקצית לדבר ספציפי ומותר להשתמש בה לכל הצרכים, אך הבנקים נותנים אותה כהלוואה המיועדת לממן את תקופת הלימודים להוצאות שונות הקשורות לחיי הלימודים.
    השאלה היא האם מותר להלוות את הכסף הזה (כנזכר לעיל למי שרק סטודנט מבחינה רשמית) אם הוא לא מתכוון להשתמש בכסף הזה לצרכי הלימודים אלא לדבר אחר בכלל ?

  2. האם הבנק דורש הוכחות שהכסף הולך ללימודים או שהם רק קוראים לזה מלגת לימודים?. אם הם מתנים שזה יהיה רק ללימודים והם דורשים הוכחות לכך, אסור לקחת למטרה אחרת. אבל אם הם רק קוראים לזה הלוואת לימודים, מותר להשתמש למטרה אחרת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל