לתרומות לחץ כאן

לבנות ארון בסמוך לחלון של השכן

שאלה:

חלון המחסן של השכנים יוצא לתוך מרפסת השירות שלי. ככה שהארון ששמתי בשטח הבית שלי בעצם חוסם את החלון מהכיוון שלי. החלון עצמו סגור בתריס קבוע של שלבי ברזל שמחשיכים את האור. שלא ניתן להסיר או לפתוח ככה שהארון לא מחשיך, אלא חוסם חלק מהאויר, וזה מה שמפריע לשכנים. יש מעל הארון חלק פתוח של 30×50 שדרכו נכנס אוויר אבל השכנים רוצים את כל החלון פנוי.
האם אני צריך לפנות את הדברים שלי משם?

תשובה:

שלום וברכה,

ישנה אפשרות שתוריד את השלבי ברזל מעל הארון ותשים לו סורג מרווח שיכנס אויר מאותו חלק שנשאר פתוח ובכך אתה נותן לו תחליף לכניסת אויר. אם השן לא יסכים להצעה זו, יש לבנות לבית דין או לדיין מוסכם שיבדוק את הדברים אם ניתן לכפות את ההצעה הנ"ל.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע סימן קנד סעיף ז מבואר שיש חזקת חלון לחצר חברו ולא יכול בעל החצר לבנות בכל ד' אמות בסמוך לחלון. ולכן לא ניתן לסגור את החלון לחברו שמכניס לו אויר, ולכן יש לבדוק איך לרצות את בעל החלון שלא יינזק מסתימת חלונו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם השכן רוצה להשכיר את המחסן שלו, ולי לא נעים שמישהו נמצא כמעט בתוך הבית שלי ושומע הכל, זה לגיטימי להשאיר את הארון בשביל לקבל הרגשה בטוחה יותר? (כי אני רואה ארון מול העיניים ולא חלון שיודע שמישהו עכשיו שם קרוב אלי ושומע כל דבר)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל