לתרומות לחץ כאן

הרחקות בנדה

שאלה:

שלום רב.
רציתי לשאול את כבוד הרב, בזמן נידה הרבה פעמים מתגלים לאישתי שלא בכוונה חלקים המכוסים מגופה, הערה שלי פוגעת מאוד, ובזמן אמת אני מסובב את ראשי כדי לא לראות, אי הסתכלות עליה בזמן זה ג"כ פוגע בה, מה אפשר לעשות

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, תמיד הכלל בעניני צניעות, גם באוטובוס וכו', לא כל מה שעושים חייב להיות הפגנתי באופן המהדהד מסוף העולם ועד סופו… אפשר בעדינות להביט במקום אחר.

שנית, אין כאן שום דבר מעליב, ואם היא נפגעת מכך, סימן שמשהו לא הוסבר נכון, יש כאן הלכה שתכליתה הוא למנוע את בני הזוג מלחטוא חלילה וככל ההרחקות שבימי נדה, ולשניכם יש אינטרס משותף לקיים את ההלכה הזו כמו שאתם שמחים לקיים את שאר דיני ההרחקות, לא מושיטים מיד ליד ולא ישנים במיטה אחת ולא אוכלים מצלחת אחת וכו'. תשוחח איתה על כך בנעימות ותציג זאת בצורה הנכונה והכל יקבל את מקומו הטבעי. תסביר לה שאדרבה, דוקא משום שהבעל נהנה מאשתו אסרו זאת חכמים בימים אלו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב, כאן אשתו.
    אינני זקוקה להסברים בנוגע להלכה ואני מכירה אותה היטב.
    בעלי שיהיה בריא מתנהג בצורה קשה בנוגע להלכה זו ובשמה רומס את כבודי ואת רגשותי.
    סיבוב של הראש באופן הפגנתי, או הערות שנועדו "לתקן" את התנהגותי בעיקר משפילות וגורמות לי להרגיש כדבר "מכשיל" או "טמא" שיש לסובב את הראש ממנו.
    אני בהחלט מבינה ומכבדת ולא מסתובבת בחוסר צניעות. אבל מכאן ועד לסובב את הראש בכל פעם שמתגלה משהו קטן בטעות בתוך הבית הדרך ארוכה מאוד ונוגעת עמוק בעניינים של בן אדם לחברו.

  2. שלום וברכה, אני בהחלט מבין וכואב את רגשותייך, אני גם מבין שבעלך כנראה אינו נוהג בענין הזה בעדינות מספקת. אני רק רוצה לעשות חלוקה שהיא מאוד ברורה בענין זה, ואני מקווה שזה יקל עלייך:
    "הערות שנועדו לתקן" זה לא טוב בזוגיות משני הצדדים, ביקורת היא תמיד לא נעימה ולא משנה אם זה בא על רקע דתי או על התנהלות כללית בבית או בחינוך הילדים וכו'. ביקורת זה דבר לא טוב נקודה. וכבר כתבתי גם שלא צריך להסתובב בהפגנתיות מהדהדת..
    "כדבר מכשיל או טמא" זו שגיאה בתפיסה! אין כאן מבחינתו שום דבר אישי, יש הלכה בשולחן ערוך שכחלק מהרחקות ימי נדה יש זהירות לא לראות מקומות צנועים שבגופה, זו הלכה, שהיא הדדית, ותכליתה כדי שבני הזוג לא יכשלו במגע אסור. זה לא משהו שנוגע לאישיות שלך, זה לא מפחית משהו בכבודך, זו הלכה ששניכם מקיימים כמו כל הלכה אחרת. אם בעלך נניח מחמיר לטעמך בצורה מופגנת באיסור מוקצה בשבת, האם זה משהו אישי כלפייך? לא! האם אכן הוא צודק, צריך לברר אצל רב מה הוא עושה ומה הדין. אבל זה לא אישי.
    הרבה נשים מרגישות בכלל בכל נושא הצניעות וטעמה כמשהו אישי כנגדן, ולא היא, להיפך, כשחז"ל תיקנו הלכות אלו הם פשוט לא ממש סמכו על הגברים, כך שאם יש כאן פחיתות כבוד היא לכיוון השני.
    העיקר תעשו יחד כיף ונעים בבית, כי אין כיף כמו זוגיות טובה, ומותר לכם לשמוח וליהנות יחד זה עם זה לאורך ימים ושנים טובות ומתוקות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל