לתרומות לחץ כאן

תשלום לגננת שלא יכלה לשמור את התינוקת

שאלה:

שלום רב,
התחלנו עם גננת פרטית עבור הבת שלנו בת 8 חודשים מתחילת חודש מאי 2023.
בהתחלה היא נתנה לנו את ההרגשה שהיא יכולה לבצע את זה – היה 5 ילדים בגן.
ביום הראשון מלכתחילה היה יום קצר, ולאחריו היה אמור להיות יום שלם (8:00 עד 16:00) כל יום, אלא זה כבר לא התחיל טוב….ביום שני התלוננה שהיה קשה איתה ובקושי שחקה והיתה הרבה על היד שלה, יום השלישי הגננת התקשרה שנבא לקחת אותה כי היא בוכה הרבה ועל היד שלה כל העת, יום הרביעי היא היתה שעה בלבד – ובקשה שניקח אותה כי היא בוכה ועל היד שלה כל הזמן וחייבת לטפל בילדים אחרים יום החמישי היא היתה בבית חולים, יום השישי כשאשתי הביאה אותה לגננת הם דברו שזה לא יכול להמשיך ככה והסכימו להיפרד כי לא יכול לעבוד ככה – היא לא יכלה לעבוד בימים האלו הרבה זמן היא היתה יד על הדופק – וכן היא בקשה שהיא לא תצא מאזור מגורים במידה שהיא תתקשר שניקח אותה….
כאן לוח הזמנים שלה מפורט:
1.5.2023 8:00 – 13:00
2.5.2023 8:00 – 16:00
3.5.2023 9:00 – 14:00 באותו יום היא בקשה שכולם יבאו ב9:00 (היה לה תור לרופא) התקשרה שנבאו לקחת אותה כי היא בוכה.
4.5.2023 10:30 – 11:30 התקשרה שנבוא לקחת אותה כי היא בוכה.
7.5.2023 המטפלת היתה בבית חולים – לא היה גן באותו יום
8.5.2023 כשהביא אותה שתיהם ראו שהיא מפחדת ולא רוצה להיות שם – היה הסכמה להפסיק, היא גם אמרה שהגיל לא מתאים ושהיא רוצה רק תינוקים קטנים עד חצי שנה – והיא לא שהתה אצל הגננת בכלל באותו יום, וזה גם היה היום אחרון שלה אצלה.
זו הודאה שהגננת כתבה לאשתי אחרי זה "רק אם השבוע לא נצליח שיהיה לה טוב ואני אראה שהיא לא מתרגלת בכלל אז נצטרך כנראה לחפש בשבילה משהו אחר. מבינה ?!

הגננת קבלה כל הכסף מההתחלה 1600 ש"ח – כעת היא אומרת לנו לשאול רב אם היא חייבת להחזיר ואם כן אז כמה היא חייבת.

תשובה:

שלום וברכה,

הגננת שהפסיקה לעבוד אחרי כמה ימים זכאית לקבל רק על הימים והשעות שעבדה, לפי ערך של 1,600 ש"ח לחודש. דהיינו לחשב את את הסכום של 1,600 ש"ח לכל ימי החודש, ולוקחת לעצמה על הימים שעבדה ועל השעות שעבדה, והשאר צריכה להחזיר.

בהצלחה.

מקורות:

ישנה הלכה שעובד שקיבל כסף מראש אם אירע אונס העובד לא צריך להחזיר את כספו, אולם כאן זה לא שייך כיון שלא אירע אונס אלא הגננת מפסיקה את עבודתה, וגם שיש לה זכות להפסיק את העבודה באמצע החודש, אבל היא חייבת להחזיר את החלק שלא עבדה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל