לתרומות לחץ כאן

הלך אחר הנתבע – פתרון

שאלה:

שלום וברכה,
ברצוני לתבוע אדם לבית הדין, אך מהיכרותי עמו וממידע שיש בידי, מדובר באדם שמתכוון לנצל את הכלל של "הלך אחר הנתבע" ובכל פעם שאתבע אותו בבית דין מסויים הוא יטען שברצונו ללכת לבית דין אחר כאשר בכל פעם ימצא סיבה אחרת. כמובן שאני נאלץ לפתוח תיקים בבתי דינים וכל תיק עולה לי כסף. האם יש פיתרון כיצד לגרום לו לילך לבית דין מסויים?

תשובה:

שלום וברכה,

הלך אחר הנתבע זה הכוונה שצריך לרדוף אחרי הנתבע….

עדיף שתשאל אותו איזה בית דין הוא רוצה. אם אתה לא רוצה לשאול אותו אתה יכול לפנות לבית דין אחד ותשלח לו תביעה, הנתבע יכול להגיב שמעוניין בבית דין אחר, ובית דין יאמרו לו שיחליט איזה בית דין רוצה, ואם לא מהתדיין באותו בית דין הרי דינו כסרבן ובית דין יתירו לך לפנות לערכאות. אוין צורך לפתוח תביעה יותר מבית דין אחד, אלא אם הוא לא מגיע לבית הראשון או שפונה לבית דין אחר שבוחר דינו כסרבן.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה, אך יש לי שתי שאלות:
    א. אם הזמנתי אותו, לדוגמא, לבית הדין של הגר"א וייס בירושלים והוא מחליט שהוא רוצה ללכת לבית דין אחר. האם הוא צריך להודיע לבית דין זה לאיזה בית דין אחר הוא מעוניין ללכת?
    ב. האם הוא לא יכול לשנות את דעתו ברגע האחרון ולומר שהוא רוצה בית דין אחר (אחר שאמר לבית הדין שהוא מעדיף בית דין ספציפי) בגלל תירוץ כלשהו?
    אשמח לדעת,
    תודה על המענה והאתר הנפלא

  2. הנתבע לא חייב להודיע לבית דין אלא יכול להודיע להם שמעוניין בבית דין אחר. אבל בית דין הראשון יכולים לקבוע לו שתוך שבועיים יסתדר עם התובע על בית דין ואם לא בוחר, הרי דינו כסרבן בית דין. ולכן כשאתה פותח תיק בבית דין אתה צריך להודיע לבית דין שאתה לא רוצה שישחק איתך ושבית דין יקבצו לו זמן לבחור בית דין, ויתרו בו שמקציבים לו זמן להגיע לכל בית דין שירצה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל