לתרומות לחץ כאן

חלוקת עלויות זיפות הגג בין שכנים

שאלה:

בבית משותף 7 דיירים, בקומה העליונה יש 2 דירות. דייר אחד הרחיב את דירתו על הגג ולא דאג לאיטום כראוי. הדייר שלא הרחיב סובל מנזקי הגשם ולכן הדיירים הסכימו שיש לבצע איטום על הגג שלו, ומוכנים להתחלק בהוצאות. קבלן האיטום קבע כי עלות הזיפות היא 10000, אך מכיוון שהשכן שהרחיב לא אטם את קירות הבניה כלל יש צורך לאטום את הקיר בעלות נוספת של 5000 ש"ח, ורק אז יתן אחריות על עבודתו.
הדייר שהרחיב הינו איש אלים שלא משתתף בהוצאות המשותפות, האם כל השכנים צריכים להתחלק ב15000 ש"ח או שמא רק ב10000 ונזקי המרחיב הינם בדין ודברים בין בינו ובין שכינו באותה קומה?

תשובה:

שלום וברכה,

כל העלויות של הזיפות מוטלת על כל הדיירים – ועד הבית – כולל ה5,000 ש"ח הנוספים שנצרך כדי לאטום את הקירות של השכן האלים שלא מוכן לשלם.

בהצלחה.

מקורות:

לפי הדין השכן שהרחיב צריך לאטום את הקירות שבנה כדי שלא יגיע נזילות. היות ומדובר בשכן שלא מעוניין לאטום, הרי שהרכוש המשותף – הגג – גורם לנזק לאחד השכנים ולכן כל בעלי הגג חייבים לתקן את הגג כדי שלא יגיע לו נזילות לתוך הדירה. על כן מוטל על הועד הבית לערוך מגבית עבור איטום כולל של הגג והקירות ובכך למנוע נזק של נזילות לבעל הדירה העליונה. וועד הבית יתבע את ה5,000 ש"ח מהשכן שהרחיב ולא אטם את הקירות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל