לתרומות לחץ כאן

ויכוח על רכישת חנייה מהקבלן

שאלה:

שלום רב,

קנינו דירה לפני כמה שנים עם מקום חנייה כתוב בחוזה. עד היום אין טאבו בבנין.
הקבלן בעת המכירה טען שאין לו את התסריט של מקומות החנייה וחתם על החוזה. ימים אחרי זה ציירנו בעצמנו תסריט של החנייה והעברנו לקבלן שצייר את המקום המיועד וכתב את השם שלנו בתוך המלבן וחתם.
המקום הוא המקום איפה שהוא היה בעצמו חונה מול קיר בסוף החצר ובמקביל היה חונה דייר אחר
המקומות האלו לא מסומנים כמקומות חנייה בתסריט הרשמי וחוסמים מקומות בצד שלא היו בשימוש. בנתיים אחד מהדיירים אפילו בנה מחסן (כנראה לידיעת הקבלן) על אחד מהמקומות בצד.
בשבועות שאחרי המכירה ביקשנו דרך הע"ד שלנו במכתב רשום שלפי התסריט הרשמי (שהוצאנו בעירייה) המקום שהוא בעצמו היה חונה ושנהיה שלנו לא מהווה מקום חנייה ושיש מקום בצד שמהווה המקום האחרון התקני בבנין לחנייה לפי התסריט ושנבקש שהוא יוצמד לנו.
הקבלן לא ענה והמשכנו לחנות ככה יותר מ3 שנים והשכן במקביל לרכב שלנו.
כשהודיעו לנו שלקבלן יש ע"ד חדש שמכין טאבו הע"ד שלנו גם פנה אליו בכתב כדי לציין את כל זה לפני שנתיים.
לאחרונה הקבלן מכר את הדירה האחרונה שלו בבנין ומכר להם חנייה. המקום שהור מכר הוא המקום שבצד שאנחנו חוסמים.
פנה אלינו הקונה בבקשה לפנות את הרכב שלנו כדי שהוא יוכל להיכנס למקומו.
הסברנו לו שהמקום שאנחנו חונים עליו שלנו ושיש לנו ציור של הקבלן עם חתימתו ושהקבלן פשוט הטעה אותו.
חוץ מזה בקשנו כבר לפני כמה שנים לציין שהמקום שעכשיו הוא קנה יוצמד לנו בעת רישום הטאבו.
בנתיים עדיין אין טאבו.

מבחינתנו יש לנו חוזה שכתוב בו שמכר לנו מקום חנייה ויש לנו ציור מידו ולמרות שהמקום לא מופיע בתסריט כמקום חנייה זה המקום שהוא בעצמו חנה והמקום חוסם מקומות פנויים שאחד מהם כבר הפך למחסן ושלא עונים לתקן (אין רדיוס סיבוב מספיק להיכנס). חוץ מזה המידות המצויינות בתסריט הרשמי לא תואמות את המציאות.
אנחנו רוצים להישאר עם החנייה שלנו או לקבל את החנייה שעכשיו קנה הקונה ולא לקבל את כספינו בחזרה.. אנחנו גרים באזור של מצוקת חנייה

יש אומרים לנו שאם הולכים לב"ד הב"ד יפסוק שהמקח שלנו היה מקח טעות ושיחזיר לנו את הכסף.
יש אומרים שהוא יגיד לנו לחנות במקום דחוק אחר בחצר שלו עונה לתקן החנייה הישיראלי בשום אופן ושיטעון שהמנהג לקבל מקומות גם לא תקניים כחנייה בשכונה שלנו בשל המצוקה.

קנינו בתום לב וחשבנו שמקום חנייה בחוזה מבטיח לנו מקום חנייה נגיש ורחב כמתואר בתקן הישראלי ושהוא לא יוכל להתחמק מזה ולטעון טענה אחרת וגם אחרי שהור צייר לנו אחרי המכירה את המקום הזה שהוא היה חונה עליו וראינו שזאת היתה המציאות בבנין ושזאת המציאות עד היום לא חשדנו שיקרה דבר כזה שהוא ימכור מקום צדדי ושיבקשו ממנו לפנות את המקום. התקן הישראלי לא תקף בהלכה ? האם אין לנו זכות קדימה אחרי שקנינו מקום חנייה בחוזה הרבה שנים לפני הקונה החדש ? מה ההלכה אומרת ?

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

מאוד כדאי שתפנו לבית דין צריך לשמוע את הצדדים, אני משוכנע שהבית דין יצדיק את הטענה שלכם, מאחר והקבלן חתם בכתב ידו שזו החנייה שלכם. ואחרי שהוא מכר לכם את החנייה הוא לא יכול למכור למישהו אחר ולחסום לכם את החנייה. וכדי להכריע בדברים צריך לשמוע את הטענות של הצדדים. 

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל