לתרומות לחץ כאן

משכיר שדורש תשלום מהשוכר עבור צביעה המושכר

שאלה:

שלום!
שכרתי דירה והתחייבתי למשכיר' לצבוע את הדירה בסוף החוזה, שסיימתי את החוזה, חפשתי פועל שיצבע, לבינתיים המשכיר צבע לי את הדירה, ומבקש ממני את השכר של הצביעה, האם אני יכול לפטור את עצמי בטענה שהמשכיר הוא פורע חובו של חבירו' ואני לא חייב לשלם לו. כי אני לא נהנתי מהצביעה, שהרי זה לא בית שלי, אלא רק הייתי חייב לצבוע למשכיר והמשכיר פרע את חובי, ואני לא חייב לו כלום, כמו כל פורע חוב של חבירו שפטור לגמרי.?
אם אפשר מקורות לזה
תודה רבה.
תזכו למצוות

תשובה:

שלום וברכה,

פורע חובו של חברו נאמר אם מגיע צד שלישי ופורע את החוב של הלווה, ובמקרה שלך אם היה בא אדם שלישי מעצמו וצובע את הדירה היה מקום לפטור מדין פורע חובו של חברו. אבל כאן הדירה לא נצבעה על ידי גורם שלישי, אלא המשכיר צבע את הדירה ודורש תשלום על הצביעה כיון שאתה חייב לצבוע ולא צבעת בזמן, והמשכיר לא רוצה להשהות כך את הדירה ולהפסיד כסף, לכן מותר לו להמיר את החיוב לתשלום – שתשלם במקום לצבוע.

בהצלחה. 

מקורות:

כתוב בשו"ע  סימן ס סעיף ג: "המתחייב לזון את חבירו, הנותן אומר לתת לו פירות והלה אומר מעות,  הדין עם מקבל המתנה. ואם התנה עמו בפירוש לזונו על שלחנו, והוא אינו רוצה לאכול עמו, אינו חייב ליתן לו אלא לפי ברכת הבית". מבואר שהמתחייב לחברו מותר למקבל לדרוש את ההתחייבות במעות. ולפ"ז שוכר שהתחייב לצבוע את הדירה, מותר למשכיר לתבוע תשלום במקום צביעה, אלא שאם השוכר צובע בעצמו, ולא מוציא הוצאה, השוכר לא יהיה חייב לשלם תשלום של צבעי כיון שאינו מוציא סכום גדול, אבל אם השוכר רוצה להביא צבעי, יכול המשכיר לדרוש שיביא לו את המעות במקום הצביעה. בשאלה הנ"ל שהשוכר לא צבע את הדירה מותר למשכיר לצבוע ודרוש תשלום עבור הצביעה שהתחייב השוכר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל