לתרומות לחץ כאן

ברוך אתה ה' למדני חוקיך -האם מצטרף למאה ברכות

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב
בבקשה נניח בן אדם לא ברמה של שלוש תפילות ביום וכו', והוא פשוט רוצה להגיע לעניין המאה ברכות ביום על ידי הפסוק הנזכר, מותר?

תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

ראשית יש ללמד אותו אדם את המשקל הנכון של הדברים. הרי לא כל כך קשה לומר שמונה עשרה שלוש פעמים ביום, אני גם לא בטוח שזה כל כך הרבה יותר זמן מלשנן את את הפסוק שהזכרת, והערך של זה הוא לאין ערוך חשוב יותר מהחובה לומר מאה ברכות ביום, אף שהיא סגולה להגנה והצלה.

כמו כן, שים לב לאבסורד שבדברים, מדוע הוא רוצה לומר מאה ברכות? כי זה מציל ממחלות וכדומה, יש לך עצה הרבה יותר נכונה ומועילה [לא סותר ויש וצריך לעשות שניהם, אבל זה ודאי הדבר הכי טבעי], פשט לבקש מה' יתברך!!! רפאנו ה' ונרפא, ברך עלינו וכו' וכו'… אז מה אומר אדם לבורא עולם: "שמע אלוקים, אין לי כח לבקש ממך בקשות, אין לי סבלנות וזמן לזה, אני עוד לא שם… אני אעשה איזו סגולה ואסתדר כבר בלי לדבר איתך…" נשמע לא הגיוני…

כמו כן חשוב לדעת, שיש הבדל מהותי מאוד בין כל הברכות והבקשות לבין תפילת שמונה עשרה., שכן בעוד שכאשר אדם אומר ברכה, הוא מדבר וה' שומע אבל הוא לא עומד לפני ה' ומשוחח איתו כביכול באופן אינטימי, בתפילת שמונה עשרה יש לנו הזדמנות יחידה לדבר עם ה' כביכול בארבע עיניים, לעמוד לפני ה'!! עד כדי כך, שחכמים אמרו שאסור לעבור לפני המתפלל כי על ידי כך הוא מפסיק בינו לבין השכינה. כלומר, כאשר אתה מתפלל שמונה עשרה, בורא עולם מגיע ועומד לפניך להאזין לכל בקשותיך בקשב רב. מי יחמיץ הזדמנות זו? אני לא הייתי מחמיץ אותה.

ועכשיו לעצם שאלתך: בבן איש חי פרשת וישב סעיף טו מחדש, שבשעת הדחק גמור מי שאומר ברוך אתה ה' למדני חוקיך זה מצטרף לו למאה ברכות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל