לתרומות לחץ כאן

זמן תפילה לנשים / ברכות קריאת שמע לנשים

שאלה:

אני נערה בת 15 שמתפללת כל בוקר ומשתדלת להתפלל עמידה לפני סוף זמן תפילה. (היום נגיד עד 10) ולא כמו שבנות יכולות עד חצות היום. אבל יש בקרים שאני לחוצה ולא מספיקה להתפלל הכל עד סוף זמן תפילה. השאלה מה לעשות במצב כזה- האם להתפלל בנחת ולסמוך גאולה לתפילה אבל זה יקרה אחרי הזמן או קודם להתפלל עמידה כדי להספיק בזמן? (אני בחורה ספרדית)
בנוסף, מה עיקר החיוב בתפילת שחרית לבנות ספרדיות? כלומר אם יש לי קצת זמן, מה אני חייבת להתפלל?
תודה מראש!

תשובה:

שלום וברכה

כיון שמעיקר הדין נשים לא חייבות בברכות קריאת שמע, נראה בעיני שעדיף לאשה להספיק זמן תפילה מאשר לומר ברכות קריאת שמע ולסמוך גאולה לתפילה. כמו כן בעיני נראה פשוט מטעם זה, שאשה לא תאמר ברכות קריאת שמע לאחר זמן תפילה, משום שגם לגבי גברים נחלקו בכך הדעות כמבואר במשנה ברורה וביאור הלכה בסימן נב, ממילא נשים שאינן מחוייבות בכך מדוע יכנסו לספק זה בחינם.

כאשר יש זמן, כמובן יש להתפלל לפי סדר את כל התפילה [לדעת הגר"ע יוסף נשים לא מזכירות שם ה' בברכות קריאת שמע אולם מנהג האשכנזים ורבים מהספרדים שכן אומרות שם ה' כמו הגברים, ראה אור לציון ח"ב פרק ו' סעיף י].

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה! ואם יש לי רק 20 דקות להתפלל. מה אני חייבת להגיד מכל התפילה? כיום במצב כזה אני אומרת רק ברכות השחר והתורה, קריאת שמע עם הברכות שאחרי ותפילת עמידה… האם זה בסדר? האם צריך להוסיף גם משהו מפסוקי דזמרא?

  2. שלום וברכה
    רציתי לדעת גם אם התפללתי תפילה קצרה
    איך אני משלימה את כל התפילה – האם כולל ברוך שאמר, אשרי וישתבח?
    והאם את כל התפילה אפשר להשלים אחרי התפילה הקצרה?
    (אשמח לקבל תשובה לפי דעת אשכנז)
    תודה רבה

  3. ברוך שאמר וישתבח אי אפשר להשלים, ולכן אני גם ממליץ גם לנשים לא לדלג, יש לומר ברוך שאמר אשרי וישתבח גם כשנאלצים לקצר, שאר פסוקי דזמרה אפשר להשלים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל