לתרומות לחץ כאן

אירוח לצורך לימודים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
התחלתי ללמוד תואר קשה במכללה והשעות לימוד עצמי בבית מאוד קריטיות להצלחה ויש לי אחים קטנים כך שקשה מאוד ללמוד בבית כך שהבית מאוד פעיל ורועש ולא משנה כמה פעמים ניסיתי להגיד להם להיות בשקט זה הוביל לחיכוכים גם עם ההורים בטענה שקשה לכולם להיות כל היום בשקט רק בגללי (שזה מאוד לא רצוי) וזה לא אפשרי ללמוד כך 4 שנים לכן מצאנו פתרון שאלמד אצל סבא וסבתא שלי שקרובים אלינו והם ישר הסכימו (יש להם בבית למעלה קומה מיותרת) וכמובן אמרו שאין בעיה ולמרות זאת יש לי 2 חששות בקשר לזה:
1.יש צורך ללמוד כמה שעות ביום (בערך מ5 בערב עד 9 בערב ,ראשון עד חמישי) אין בעיה להפריע להם לישון כי הם ישנים מאוחר אבל אולי יש חשש לפרטיותם? האם למרות שהם אמרו שאין בעיה ואפילו בשמחה יש לחשוש?
אין לי דרך לדעת האם זה מתי שהוא יפריע ולא נעים להם להגיד (יש לציין שמדובר בללמוד בקומה השלישית בבית שבדרך כלל הם לא עולים לשם במהלך היום) אני בן אדם שאוהב את הפרטיות שלו כך שאין לי דרך לדעת האם זה נכון לעשות כך, או שיכול להיות שדווקא זה ישמח אותם.

2.דבר שני האם זה עניין של גזל שימוש בחשמל ובמים כי בכל זאת יוצא לי כמה שעות להיות שם וזה די קריטי (גם את זה שאלתי והם אמרו שאין בעיה) האם יש מה לחשוש? ואפילו אם ארצה לשלם להם הם לא יקבלו ואפילו יעלבו.

ובנוסף ללמוד במכללה יהיה קשה מהסיבה שיש לי בעיות קשב וריכוז כך שעיקר הלימוד שלי הוא עצמי והסביבה השקטה חשובה (התואר מאוד קשה).

אשמח למקורות בהלכה אם יש חששאין חשש כדי שיהיה על מה להסתמך

תודה רבה מראש!!!

תשובה:

שלום וברכה,

הסבא והסבתא שלך מאוד ישמחו לארח אותך, וישמחו יותר שתצליח בלימודים ותקבל תעודה טובה. ולכן אין כל חשש לקבל מהם את ההצעה שלהם, בוודאי לא יפריע להם שתלמד בקומה עליונה. אתה יכול להודיע להם מראש שאם תהיה איזו שהיא הפרעה שיודיעו לך. 

מותר להשתמש במים וחשמל כרצונך. הם ודאי לא מקפידים ושמחים להעניק לנכד אירוח מושלם.

תלמד טוב ותצליח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל