לתרומות לחץ כאן

מיהו יהודי

שאלה:

אבי יהודי נצר לשושלת יהודית שמקורה מאיזור קייב מהמאה 17-18 לפחות, אבות אבותיי למדו בחדרים, דיברו יידיש ולמדו עברית (אותה עברית שדוברה אז) ואמי בת לאב יהודי (גם הוא נצר לשושלת יהודית מפולין) לאם לא יהודייה. על פי ההלכה לפי מה שידוע לי איני נחשב יהודי, האם כך הדבר ?
לא הגיע הזמן להרחיב את המעגל המשפחתי היהודי, להחזיר עטרה ליושנה למעמד הגבר בלאומיות הישראלית היהודית ולאמץ גישה שצאצאים כמוני הם יהודים בלאומיותם לכל דבר ועניין ? לכל הפחות כמו באמנת מדן-גבינזון הקובעת שמי שהינו בן לאב יהודי לכל הפחות (וכאן ניתן לראות אפילו שהנני יותר מכך, טכנית שלושת רבע יהודי) ושייך לקהילה יהודית מסורתית מקומית (בפרט ניתן לראות במדינת ישראל כזו, מכיוון שבאופן מסורתי אני מקיים את חגי ומועדי ישראל) הוא יהודי בלאומיותו ?
או שבצורה כל כך קלה אתם מוותרים על השושלת היהודית ?

תשובה:

שלום וברכה ידידי

קראתי את שאלתך הכואבת, אבל יש כאן למעשה נקודה שצריך להבין אותה היטב, כי היא מאוד מהותית.

אתה מתייחס אלינו, לעם, למימסד הרבני ובכלל, כאל מחוקקים, כאל כאלו שבסמכותם לקבל החלטות חוקתיות בעניני היהדות, ולא כן היא! יש לנו את התורה המסורה לנו מדור לדור ממשה רבינו, ואנחנו מחוייבים לה לכלליה ולהלכותיה שהם כולם ציווי הבורא. כך שאם לפי כללי התורה היהדות נקבעת לפי האם, אזי כך הוא הדין וכל אחד מאיתנו מחוייב לכללים אלו.

אלא שהברירה כמובן בידך, אם אתה מעוניין להיות חלק מעם ישראל, ויש לך נכונות ורצון לקבל עליך את המצוות כולן, שזהו תנאי הכרחי לתקפות הגיור, הרי שבידך להתגייר. ואם אתה מתגייר ומקבל עליך כל המצוות במילה וטבילה, הרי שיש לנו ציווי מהתורה 48 פעם! לאהוב אותך מכל לב. ואהבתם את הגר!

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אחד מהנזקים העצומים שנגרמו בעקבות הרפורמים זה הבעיה הזאת בדיוק. כפי שהרב שליט"א השכיל לכתוב, אנחנו כעם לא קובעים את ת היהדות ולא מבצעים בה שינויים ורפורמות. אנחנו לא מוסמכים לכך. אנחנו קבלנו תורה מסיני ומעבירים הלאה את המסורת. ”משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וכו’”. לאורך כל הדורות למעלה משלושת אלפי שנה מאז מתן תורה החכמים שבכל דור ודור דנו בתורה אך לא שינו ממנה כחוט השערה. היו אמנם גזירות של חכמים שראו לפי צורך הדור והשעה לגזור ע”מ לשמר על הקיים ע”י הרחקות מסוימות. למה הדבר דומה לאדם ההולך על הגג. אם לא יהיה מעקה בטיחותי הוא יפול. אבל שינויים ורפורמות לא היו ולא יהיו. זה גם אחד מיסודות האמונה. א’ משלושה עשר עיקרים. ’שזאת התורה לא תהא מוחלפת’. לכן ברגע שיש סבתא אחת! לא יהודיה, כל צאצאיה יהיו לא יהודים. וגיור יהודי הוא רק אותו גיור יהודי שהיה במשך שלושת אלפי שנה. לא אזרחות לא הכרה ע”י שר הפנים או בג”ץ לא תשלום מיסים ואפילו לא שירות צבאי יהוו תחליף לכך.

    בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל