לתרומות לחץ כאן

השבת אבידה במשלוח שהגיע ליעד לא נכון

שאלה:

הזמנתי משלוח של חנות (מוצרי מזון) והגיע אלי עוד שקית (מדובר בשקיות גדולות מאוד) של הזמנה של מישהו אחר, התקשרתי לחנות ואמרו לי שיבאו לאסוף את זה, למעשה הם לא מגיעים, השאלה הוא מה אני אמור לעשות עם השקית הענקית שיושב בבית הקטן,
נראה לי (מסיפור שהיה לי אתם) שכשהלקוח שלא קיבל יתבע מהחנות, הם יתנו לו מחדש, השאלה הוא אם אפשר לסמוך על זה ולכן לא יהיה חיוב השבת אבידה כלפי הלקוח (ואולי הלקוח עדיין לא קנה את הסחורה בקניין גמור,?),
וכלפי החנות שלא באים לאסוף, האם אפשר להגיד להם שאם הם לא יבואו בקרוב אני אקח/אזרוק את הסחורה?
בקיצור, מה אני צריך לעשות בסיטאוציה כזו?

בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

הזמנת סחורה ברכישה באינטרנט, הלקוח לא זוכה בסחורה עד שתגיע הסחורה לביו של הלקוח, ולכן אם אירע טעות והגיע לביתו של לקוח אחר, חובת ההשבה היא מול המוכר ולא מול הלקוח שהזמין. במקרה שלך עליך להודיע לסופר שאירע טעות וקיבלת מוצרים שלא הזמנת. אם הסופר לא מתייחס לדברים עליך להודיע פעם נוספת שעד יום פלוני [פרק זמן סביר שיכולים לבוא ולקחת] אם הם לא באים לאסוף את החבילה אתה מוציא את החבילה מהבית. ואז תוכל לעשות בחבילה כראות עיניך.

בהצלחה. 

מקורות:

הזמנה חנות אינטרנטית לא נחשב לקניין עד שיגיע לביתו של הלקוח. כדי לפנות את החבילה מהבית יש להודיע מראש לבעל החבילה ולתת להם שיעור זמן לאסוף את החבילה כמבואר בשו"ע סימן שיט. 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לא מדובר בהזמנה באינטרנט, מדובר בסופר גדול שהולכים לשם ואוספים את המוצרים כרגיל, לאחר התשלום יש אפשרות לעשות משלוח, אין אפשרות של הזמנה באתר בחנות זו.

  2. גם בקנייה בסופר ועושים משלוחים ודאי שהלקוח שלא קיבל את החבילה פנה לסופר לקבל את השקית, וממילא החובת השבת אבדה היא לסופר ולא ללקוח, ולכן הדין כמו שכתבתנו.

  3. אין סיטומתא ברכישה אינטרנטית. מקובל שרק בשעה שמקבל הלקוח את המוצר לידו רק אז האחריות עוברת ללקוח ועד אז האחריות על המוכר, וממילא זה שייך למוכר עד שיביא לביתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל