לתרומות לחץ כאן

נקיות בתפילה

שאלה:

שלום לכבוד הרב
א. נרדמתי בתחילת הערב וכשקמתי וראיתי שמאוחר התארגנתי והתפללתי ערבית
ולאחר מכן ראיתי על הבגד שלצערי יצא קרי והבגדים התלכלכו ממנו
האם צריך לחזור ולהתפלל בשנית?
ומה הדין אם לא התפללתי פעם שניה האם צריך להוסיף שחרית שתיים?
ב. לעניין הפחה בתפילין יש לי תמיד פחד בעניין הזה
ולאחרונה אני מרגיש כאילו מידי פעם משהו ממש מעט כן יוצא האם יש בזה בעיה?
(תחושה כאילו איזה בועה קטנה או משהו כזה יוצאת)
יישר כח

תשובה:

שלום וברכה

כיון שהקרי היה מכוסה בבגדים דינו כמו כל צואה מכוסה [שאינה צואה במקומה] שאינה מעכבת בתפילה אף שלכתחלה כמובן היה צריך להחליף את הבגד ויצאת ידי חובה.

משתדלים לא להפיח אבל בלי לחץ ועצבים, חרדות זה אף פעם לא עבודת ה'. 

יום נעים.

מקורות:

עיין בשו"ע או"ח סימן ע"ח שמבואר שמי שקורא קריאת שמע, ונרטבו בגדיו ממי רגלים, גם אם שיעור הרטיבות שלהם הוא ברמה שזה טופח על מנת להטפיח, מותר לו להמשיך לקרוא קריאת שמע ואינו צריך להפסיק באמצע מכיון שהבגד מכוסה, ועיין שם במשנה ברורה שאם הבגד העליון שלו נרטב, אז צריך להפסיק באמצע ולהחליף את הבגד, או לכסות את המקום הרטוב בבגד אחר, אבל אם הוא באמצע התפלה אינו צריך להפסיק, וגומר את תפילתו. ועיין בכף החיים סק"ד שכתב שכל דברי השו"ע הם רק כשהוא באמצע קריאת שמע, שבמקרה כזה אינו צריך להפסיק באמצע ויכול לגמור את התפלה, במקרה שנרטב רק הבגד התחתון, אמנם אם עדיין לא התחיל להתפלל לכתחילה אין לומר דברים שבקדושה אפילו אם הבגד התחתון מכוסה, ועיין בשו"ע הרב סימן ע"ו סעיף ב' מה שכתב בשם ספר היראה. אמנם כל זה כשרטוב בשיעור שהוא טופח על מנת להטפיח, אבל אם אינו טופח על מנת להטפיח לא צריך להחמיר בזה מכיון שמבואר ברמ"א סימן פ"ב ס"ב שי"א שאם אינו טופח על מנת להטפיח אין איסור כלל, ומכיון שכאן הבגד התחתון מכוסה וגם אינו טופח על מנת להטפיח, לא צריך להחמיר בזה כלל. בקרי יש להחמיר לכתחילה משום שהוא מזכרת עוון.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל