לתרומות לחץ כאן

דג בקלה – כשרות מתולעים

שאלה:

האם בדג בקלה עלולים להיות תולעי אניסקיס?
במידה וכן, אלו הכשרים מקפידים על כך?

תשובה:

יש בעיות כשרות משמעותיות בבקלה, בפרט בבקלה צעיר, אבל גם במרלוזה, ויש לרכוש בכשרות מהודרת. לא רק אניסקיס אלא גם טפילים רבים אחרים. כאשר קונים בכשרות מהודרת זה עדיין לא מבטיח נקיון מאניסקיס שלחלק מהכשרויות לא מחמירים בכך, כמו כשרות הרב לנדא בני ברק או כשרות חתם סופר ועוד. הרב שניאור רווח מחמיר גם בתולעים אלו.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. יש מחלוקת גדולה על תולעי האניסקיס הספציפיות הללו אם הן אסורות. יש סוברים שכיון שהן נבלעות במעי הדג עוד בהיותן ביצים מיקרוסקופיות והן גדלות ומתפתחות בתוכו, זה נחשב כדבר שנוצר בדג עצמו שאינו אסור באכילה. וכך הורה הגר"ש וואזנר ועוד, לכן יש מקפידים ויש שאינם מקפידים כל אחד כהוראת רבותיו בנושא זה.

  2. במחילה על ההתערבות אבל יש בזה משהו שאף פעם לא הצלחתי להבין. האם כשרות לא אמורה לספק מוצר כשר גם לפי שיטות שהרב המכשיר לא מחמיר בהם? ולכהפ”ח לציין ע”ג האריזה? אדם ממוצע שרואה כשרות, במיוחד כזה שנחשב למעולה, לא יודע לרדת לפרטים. לא תמיד גם יודע מה החששות שעלולות להמצא במוצר התמים ומה דעת הרב המכשיר כלפיהם. ונמצא מכשול. תולעים אלו, גם אם לדעת רב חשוב מאוד שסומכים עליו, הם כשרים למהדרין, עדיין ישנם רבים המקפידים על כך, אך לא מודעים שהבעיה קיימת. או שלא טופל. הם סומכים על הרב המכשיר שפטר גם את זה. כנ”ל בנוגע לעוד הרבה הלכות. יבול נכרי. בישול ישראל. חדש בחו”ל. ועוד רבים. לא ראיתי ציון ע”ג אריזות אזהרה ”בישול ישראל רק לפי שיטת הרמ”א” או ”קמח חדש”. במקרים מסוימים כן מציינים כשזה קמח ישן או בישול ישראל גם לשיטת הב”י אבל זה נראה יותר כמשהו שיווקי יותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל