לתרומות לחץ כאן

לספר על הדיירים בנוגע לשכירות דירה

שאלה:

יש לי דיירים שגרים בבית שכור כ5 שנים. ומן היום הראשון לא שומרים על הבית, שוברים דלתות של מטבח, דלתות, תולשים מנורות ועוד. חיים בבית באי סדר נוראי ובליכלוך שקה לתאר. למרות שהאי סדר נראה לא שנוגע לי, זה כן התחיל להציק כאשר החלטנו לאחרונה למכור את הבית וכמעט כל מבקר לא הצליח לדמיין שהבית היה פעם יפה ומציעים מחיר נמוך בהרבה מן המחיר האמיתי.
היה כתוב שצריך לתקן כל תקלה שנעשת על ידם, ואחרי 5 שנים ממשיכים לחיות בבית לגמרי מבולגן עם כל הקלקולים ללא שעשו כלום. היה גם כתוב בחוזה שעליהם לנקות את הפילטרים של המזגן, ומשלא עשו את זה במשך שנתיים, הפילטר נסתם וכתוצאה נשרף המנוע. כשאמרתי להם שהתיקון חל עליהם התחילו לצרוח עלי שאני לא הוגן ולא אמרתי להם איפה נמצא הפילטר וסירבו בכל תוקף לתקן. כך שבפעם הזאת ובעוד פעם ששרפו משאבת ניקוז פסולת הייתי צריך לשלם אלפי שקלים על תקלות שהם גרמו מבלי שהסכימו לשלם עבורן.
כתוצאה מכן בקשנו בתום החוזה מן השוכרים לצאת מן הבית. לאחר שמצאו בית, התבקשו מן הבעל הבית העתידי להתקשר אלי כדי שאתן חוות דעת עליהם. השוכרים בקשו ממני לדבר יפה עליהם ולהגיד שמשלמים טוב ושומרים על הבית.
הדבר שם אותי במצב מאוד לא נעים כי מצד אחד לא רציתי לשקר, ובאותה מידה שאם הייתי יודע שהשוכרים כאלה אנשים לא הייתי בכלל מתחיל איתם. ומצד שני הם אמרו לי שזה הבית היחידי שמצאו ואין להם כרגע שום דבר אחר.
התקשר אלי בעל הבית השני והתעקש לדעת בפרטי פרטים איך שומרים על הבית. אמרתי בהתחלה שאני לא יודע, ומשהתעקש הבעל הבית אמרתי לו את האמת, ובסוף השיחה אמרתי לו, "בעצם לא אמרתי לך כלום. אולי אני מגזים. תעשה אתה ביקור פתע ותראה".
השוכרים חזרו אלי ואמרו שבסוף המתווך אמר להם שדברתי עליהם לא יפה ורוצים לתבוע אותי על הנזק שגרמתי להם שהתפספסה הזדמנות.
אני כרגע לא שואל על הבית דין, אלא על עצם עובדה שגרמתי להם להפסיד עסקה, ושאלתי היא האם עשיתי נכון.

תשובה:

שלום וברכה,

מחובתך לתת פרטים מדויקים ולא להוסיף ולא לגרוע מהדברים, מאחר ויש כאן תועלת אין זה לשון הרע, ואם אתה הייתה מספר שהם דיירים טובים היה נגרם נזק למשכיר השני. ולכן אם אמרת את הפרטים כמות שהם, עשית טוב, ואין כאן גרם נזק.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל