לתרומות לחץ כאן

ולו תהיה לאשה

שאלה:

כבוד הרב שלום רב,
רציתי לדעת אם יורשה לי את כוונת מצוות התורה הזו – לישא אונס את אנוסתו, שנאמר "ולו תהיה לאישה" (דברים כב,כט).
והרי, החכם הכי גדול בדורנו לא היה רוצה זאת עבור בתו, והתורה תורת חיים היא. אז כיצד אפשר להבין מצווה זו? תודה רבה לכבוד הרב!

תשובה:

שלום וברכה

המציאות שכלפיה התורה דיברה היתה כזו, שאשה שנאנסה אף אחד לא היה רוצה להנשא לה, והיא היתה לגמרי בודדה וגם חסרת יכולת כלכלה. גם האונס בימים עברו לא בהכרח היה תמיד כזה שמצוי היום שהוא מצוי אצל אנשי פשע וכדו'… ולכן המציאות היהת שהאפשרות היחידה להבטיח את עתידה של אותה אומללה היה לחייב את האנס לקחת אותה לאשה, כמובן רק אם רצתה בכך. נכון הדבר שהיום זה לא היה מתרחש בדרך כלל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל זאת גופא השאלה שהרי התורה היא נצחית ואיך יתכן שדיברה רק כלפי מציאות שהיתה בשעת נתינתה, האם אין בזה משום הורדה ח"ו מקדושתה ונצחיותה של התורה והרלוונטיות שלה לדורנו אנו?
    סליחה על השאלה המעט בוטה אבל תורה היא וללמוד אני צריך.
    תודה

  2. אותה מציאות שהיתה בזמני עבר יכולה להיות גם בזמנינו רק שהיא הרבה פחות שכיחה [אונס בתוך משפחה, ובמשפחה קשת יום וכדומה], ממילא אין זה פוגם בנצחיות התורה, יש כאן חיוב לאנס לדאוג לכך שהאשה לא תצא נפסדת עד כמה שניתן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל