לתרומות לחץ כאן

טבילה

שאלה:

שלום רב
אני מרגישה שאני חווה לחץ מסוים סביב נושא הטבילה. כל הזמן חוששת שעשיתי משהו לא מספיק,שמא תישאר לי חציצה ואני מרגישה שההכנות טבילה מתישות אותי קצת. זה לרוב לוקח לי שעתיים ואפילו 3 שעות.
רציתי לשאול כמה דברים על מנת להבהיר לעצמי כמה נקודות כדי שאולי אהיה פחות בלחץ:
1. סליחה על התיאור אבל אני לא נוהגת להתקלח ולחפוף את השיער כל יום במצב רגיל . לפני הטבילה אני חופפת את ראש ושוטפת את עצמי במלקחת פעמיים. האם בהתחשב בזה שאני לא שוטפת את עצמי כל יום זה חובה או שאם אני מקפידה לשטוף את עצמי ולחפוף את הראש היטב מספיק פעם אחת?
2. יש לי הרבה קשקשים לבנים בשיער לאחר שחפפתי את הראש. לא ניתן להוריד אותם לגמרי. מה דינם, האם הם חוצצים בטבילה, האם צריך לעשות משהו מיוחד בזמן טבילה בגללם (קראתי שצריך לאחר כל פעם שאני טובלת להעביר עם היד על השיער. האם זה נכון?)
3. לגבי סריקת שיער- אני מסרקת את עצמי במשך יחסית הרבה זמן כי כל הזמן חוששת שהשיער התבלגן ונוצרו קשרים. סורקת את עצמי כמה וכמה פעמים (גם אם יש לי שיער קצר). האם זה נכון או לא? ועוד שאלה- באיזה מסרק כדאי להשתמש?
4. אני גם שוטפת את הפנים עם מברשת מיוחדת וסבון לפנים גם פעמיים האם כך נכון לעשות? (אחת הבלניות אמרה לי שמספיק רק לנקות עם מגבון?)
5. לגבי צחצוח שיניים- עד כמה להקפיד שלא יישארו שאריות מזון? אני מנקה שיניים כמה וכמה פעמיים כולל פעמיים צחצוח מקדימה ואפילו מאחורה, עוברת גם על כל שן בנפרד עם מברשת קטנה וגם מעבירה חוט דנטלי לפעמים כמה פעמים עד שאין כלל שאריות. לרוב יורד לי דם מחניכיים. האם ככה תקין או שאפשר לנקות פחות ? אם נאשר מעט שאריות מזון שאני לא מקפידה עליהם בד"כ האם זו חציצה?
6. לגבי ציפורניים- אני בודקת בקפדנות שגזרתי את כל הציפורן (במיוחד ברגליים) ולפעמים חופרת עמוק בפינות הציפורן עם המספריים כדי לוודא שגזרתי הכל ולא נשארה חתיכת ציפורן חצי תלושה שם. זה עלול לפעמים לפצוע -האם ניתן להקפיד על זה פחות גם אם יש סיכוי שתישאר חתיכת ציפורן קטנה תלושה בפינת הציפורן?
5. האם מספיק לנקות את כל קפלי האוזן פעם אחת בקיסם עם צמר גפן טבול באלכוהול? האם חובה לנקות גם מאחורי האוזניים (שם אני לא מקפידה כלל)?
6. אם אני עושה הכנות לבית ואז מגיעה למקוה לטבילה- אני מבינה שצריך לעשות שוב מקלחת קצרה. האם חייב עם סבון או רק לשטוף את עצמי שוב במים חמים? האם חובה לשטוף שוב את השיער? ואם בזמן שהלכתי לטביל הזעתי – מה אז?

שנה טובה ומתוקה וחתימה טובה

בכבוד רב,
נעמה

תשובה:

שלום וברכה

1. מספיק פעם אחת היטב.

2. מסרקים במסרק סמיך ומשתדלים להוריד, מה שנשאר נשאר.

3. אין טעם להסתרק יותר מידי, מסתרקים וזהו.

4. מיותר. הרי את מתקלחת. רק תבדקי במראה שלא נשארו שאריות איפור.

5. מיותר ממש, ציחצוח שיניים נורמלי ולשים לב עם הלשון אם את מרגישה שאריות מזון [נדיר].

6. לנקות מעט את האוזן עם מקל אוזניים כרגיל אחרי מקלחת.

7. חלילה לעשות כך בציורניים זה עלול לגרום לציפורן חודרנית! לגזור נורמלי וזהו. רק לראות שלא נשאר משהו בולט באופן שמעונינים להסיר.

8. אם עושים הכנות בבית עושים שוב מקלחת קצרה עם סבון וסירוק קל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל