לתרומות לחץ כאן

שינת קבע ברכות התורה

שאלה:

שלום לכבוד הרב
בילקוט יוסף מובא ששינת קבע לענין ברכות התורה זה כשאדם ישן על המיטה (לא משנה כמה זמן אפילו זמן מועט). כלומר הדבר תלוי בצורת השינה ולא בזמן.
לעומת זאת ראיתי כאן בכמה תשובות שהרבנים אמרו ששנת קבע זה חצי שעה על המיטה.
א. מהיכן נובעת המחלוקת אם בכלל.
ב. מה המקורות לענין חצי שעה

תשובה:

לגבי חיוב נטילת ידים זה מפורש במשנה ברורה בסי' ד ס"ק לד, ולגבי ברכות התורה זה מפורש בס' מקור חיים לבעל החוות יאיר בסי' מז.

ברכה והצלחה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. לא זכיתי להבין מה ההבנה בחצי שעה בדווקא.
    הרי אדם שנרדם בשכיבה על מיטה או ספה למשך 10 דק,ממש נרדם,לא מסיח דעת מברכות הנהנין?

  2. מדובר בגדרים שונים, כבר הט"ז שואל למה כל אדם שהולך למלאכתו וחוזר ללמוד לא יצטרך לברך שוב משום היסח הדעת, והשיב שאדם לא מסיח דעת מלימוד אף פעם, הנושא כאן הוא יותר הגדרה של הפסק מאשר של היסח הדעת וגדריו שונים מברכות הנהנין.

  3. לא הבנתי את הקשר בין שינה לבית הכסא. ואכן לגבי שיעור ההפסק לטלית קטן במי שנכנס לבית המרחץ הסתפק בביאור הלכה בסי' ח, ובחזון איש אמר ששעתיים ודאי נחשב הפסק.

  4. אני מתכוון שלא מובן לי מדוע שינה בלילה של 20 דקות נניח בשכיבה, דבר המביא להפסק גמור (אדם לא לומד תורה תוך כדי שינה עמוקה), לא מחייבת ברכות התורה?
    מדוע חצי שעה כן ו5 דקות לא.
    הסתכלתי בפסקי תשובות שם, ולא זכיתי להבין

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל