שאלה:
שלום רב,
האם בתהילים פרק צ"ב- "מזמור ליום השבת" צריך להגיד בעמידה?
תודה
תשובה:
לגבי מזמור שיר ליום השבת, אכן הובא בחיד"א בס' מורה באצבע סי' ד אות קמא שיש לאומרו מעומד, וראה כף החיים לגר"ח פלאג'י סי' כח אות ד שתמה מאוד על המקילים בזה שאומרים מיושב.
כמובן זה אמור רק בזמן קבלת שבת, כאשר אומרים תהילים, או בתפילת שחרית, ניתן לאומרו בישיבה.
מזמור שיר ליום השבת נאמר בתפילת שחרית של שבת במסגרת פסוקי דזימרה. לכן למיטב ידיעתי חובה לשבת ולא לעמוד. בערב שבת אומרים את המזמור במעומד.
אין חבה לשבת בפסוקי דזמרה אבל עכ"פ לא הבנתי במה שינת ממה שכתבתי, אני כתבתי שבלילה צריך לעמוד וביום בעצם מה שרוצים.
למיטב ידיעתי י
קיימת חובת ישיבה בפסןקי דזימרה ולכן ביום חול כתוב בסידורים לומר מזמור לתודה בישיבה.
השאלה היא לגבי שבת בבוקר בבית כנסת של יהדות מרוקו בו נהוג לעמוד לאחר ברוך שאמר והשאלה היא האם עלי לשבת כמנהג אבותי או לעמוד עם הציבור.
הערה: דעת הרב מוצפי שחובה לשבת בשבת בבוקר במזמור שיר ליום השבת.
אינני מכיר חובה לשבת בפסוקי דזמרה.
הרב מוצפי לא אומר שחובה בוא כותב שמה שכתב רבנו הארי לשבת במזמור לתודה בשחרית דומיה לה מזמור שיר ליום השבת ולכן יש לשבת. ואפילו ציין למנהג הנוהגים לעמוד.
השאר תגובה