לתרומות לחץ כאן

טבילת כלים על ידי שליח

שאלה:

בתור משגיח כשרות אחד מהתפקידים שלי זה לקחת כלים למקווה. האם אני מברך על הטבילה?

תשובה:

כיון שאתה שליח של הבעלים להטביל את הכלים אתה מברך, כדין כל מצוה המתקיימת על ידי שליח [כאשר מטבילים מאיזו שהיא סיבה ללא ידיעת הבעלים אין ברכה, ראה ראה באר היטב יו"ד סי' קכ ס"ק כא].

מקורות:

באר היטב יורה דעה סימן קכ סעיף קטן כא:  גדול: ומשמע מדברי הרמ"א דכאן לא בעינן כונה כלל (וכן אם הטבילום ישראל אחר שלא מדעת בעלים עלתה להם טבילה) ט"ז ומטעם זה גם טבילה על ידי עובד כוכבים מהני דיעבד אבל לכתחלה לא משום ברכה דלא כב"ח דפסק דלא עלתה לו טבילה דומיא דנדה סוף סימן קצ"ח דהכא שאני ולפ"ז אם נפלו כלים למים קודם טבילתן שוב א"צ טבילה ש"ך מיהו כתב הט"ז דבתחלה לא יטבול ע"י עובד כוכבים לבד כי איך יברך על מה שיטבול העובד כוכבים אבל אם הישראל מטביל ג"כ איזה כלי באותה שעה אלא שהעובד כוכבים מסייע לו להטביל שאר כלים נמצא דהברכה קאי על מה שהישראל עושה שפיר דמי עכ"ל.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. במקרה דנן אין בעלי בתים. המנהל בסניף שלנו כפוף למנהל החברה שכפוף לזה שמעליו וכן הלאה. קבוצת משקיעים שפתחו סניפים ויש חברי וועד. פירמידה.

  2. למעשה בסוף טבלתי בברכה וכשהחזרתי למקום המשגיח השני אמר לי שזה כבר היה טבול והוא לא מבין למה נתנו לי להטביל כלים טבולים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל