לתרומות לחץ כאן

תנ"ך

שאלה:

שלום כבוד הרב,
איך כתבו את התנך והגמרא עם עוד לא היה איך לכתוב אם תגיד שחרטו על אבנים אז היית צריך כותל שלם זה לא הגיוני?! עוד לא היה נייר ודיו, אם תגיד שהתורה עברה מאבא לבן כנראה שמישהו שינה באמצע כמו טלפון שבור? וזה נשמע מאוד מאוד לא הגיוני?! ועוד שאלה איך קיבלנו את התורה הרי קיבלנו את לוחות הברית זה אומר שהתורה היא רק עשרת הדיברות ואם תגיד ששם היה כתוב כל התורה אז זה עוד יותר לא הגיוני שכחתי את כל התורה על שתי לוחות אבנים קטנות תודה רבה אשמח לתשובה מועדים לשמחה!

תשובה:

שלום וברכה נעם, למה שלא יכתבו בדיו על קלף כמו שעשו באותם זמנים? אגב, אני מדבר רק על התנ"ך, הגמרא אגב נכתבה בזמן הרבה יותר מאוחר, המשנה נכתבה לפני כ2,000 שנה בסך הכל, זו הרי היתה תורה שבעל פה עד שירדה שכחה לעולם ורבי יהודה הנשיא קיבץ את כל ששה סדרי משנה וכתבם, הגמרא כמובן מאות שנים אחר כך, בשעה שנאמרה. על שתי לוחות אבן נכתבו רק עשרת הדברות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ידידי, אמנם המשנה והגמרא עברו מרב לתלמיד בע”פ ברור שלא היה טלפון שבור. שים לב שלאחר קרוב לאלפיים שנות גלות התקבצו יהודים מכל רחבי תבל כשלא היה ביניהם שום קשר וכולם הגיעו עם אותם תפילין ועם אותם ציציות ומזוזות וס”ת וכו’ ללא הבדלים מהותיים ביניהם. זה מדהים אבל זה הבטחת התורה ”כי לא תשכח מפי זרעו”. זה על קצה המזלג. יש הרבה להאריך. ממליץ מאוד להכנס לאתר הידברות שם יש להם מדור 70 השאלות שבהם הם מסבירים הכל בטוב טעם.
    בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל