לתרומות לחץ כאן

חלוקת ירושה בתהליך גרושין

שאלה:

בס"ד
ב09/2019 קיבלתי חלק מירידה. מכירת בית של הורים. סכום 380000שח.הסכום הופקד בחשבון משותף .לאחר חודש אשתי הוציאה את משכורתה מחשבון משותף ,איימה בגרושים ועזבה את חדר שינה. לא הייתה שותפה בהוצאות הבית והתנהגה כאישה מורדת לכל דבר. אנחנו בתהליך גישור ומבקש לדעת מה הלכה?

תשובה:

שלום וברכה,

כספים שאחד מבני הזוג הכניס לחשבון משותף לא נחשב שהקנה את הכסף לשניהם, והכסף שייל למי שהכניס את הכסף. ולכן הבעל שהכניס את הכסף לא התכוון להקנות את הכסף גם לאשתו אלא שזה החשבון בנק שלה ולכן הכסף נחשב שלו לגמרי.

בהצלחה.

מקורות:

בדירה שנרשמה על שם שני בני זוג יש אריכות בפוסקים האם הרישום מהווה הסכמה שהדירה תהיה קנויה לשניהם, ואכמ"ל. אבל בכספים שנמצאים בחשבון משותף אין זה ראיה שהקנה לה את הכסף והכסף לא שייך לאשה. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב
    העו"ד המגשר טוען שפסיקה זאת לא קבילה בבית דין הרבני. הכסף בשלב מסויים נכנס לחשבון שלי בלבד . נאלצנו לבנות מגרש שקנינו מנהל מקרקעי ישראל והתחלנו לקבל קנסות. השתמשתי בכסף ההון עצמי לצורך הבנייה ובמטרה לקבל הלוואת משכנתא להחזיר את הכסף שהשקעתי.
    האם כבוד הרב יכול לתת לי מקורות בשולחן ערוך ואולי פסיקות שהיו בנושא.

  2. בשאלתך הזכרת שהכסף היה מירושה של הבעל, אם כן הכסף שייך לבעל ולא לאשה ולמרות שהכסף נכנס לרכוש המשותף הכסף שייך לבעל ולא לאשה. ולכן הבעל צריך להוכיח שהכסף נכנס מירושה שקיבל. כסף שקיבל מעבודה לפי הלכה שייך לבעל, ולפי החוק מתחלקים בו הבעל והאשה.
    הכסף שנמצא בחשבון משותף לא מחייב שהוא של שניהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל