לתרומות לחץ כאן

קנה רכב והמזגן לא פועל

שאלה:

שלום לרבנים קניתי אוטו והמזגן לא עובד אני יכול לחייב תמוכר שיביא כסף למזגן והאם משנה עם האוטו יד ראשונה או שניה ? 2 במערת המכפלה יש ציונים כאן אברהם כאן יצחק וכן הלאה ודא שזה לא באמת ככה אבל על כל פנים בכול חלק יש חלון שתירים בלי ידיעה זורקים לשם כסף לצדקה הערבים לוקחים את זה כי באמת מעבר לחלון זה השטח של הערבים האם מותר לי לקחת את הכסף דרך מגנט מהחלון? תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

בקניית רכב יד ראשונה ודאי שזה נחשב למום במקח וניתן לבטל את המקח, או שאם המוכר מסכים אז יתקנו את המזגן. ברכב יש שנייה, כיון מקובל שיש מזגן ברכב, ואנשים לא יסכימו לקנות רכב ללא מזגן פעיל, אם לא דובר בפירוש שההמזגן לא פועל, הרי זה מום במקח, ויכול הקונה לדרוש תיקון מהמוכר.

2. אם הכסף שזורקים נלקח על ידי ערבים, הרי המעות הפקר ומותר לכל אחד לאופסם.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רכב בלי מזגן, הדעת יותר נוטה לומר שנחשב "מום עובר" – עליו פסק הרא"ש בתשובה – הובא להלכה בשו"ע רל"ב ס"ה, שלא ניתן לבטל מקח, כיון שאינו חיסרון במהות הדבר הנקנה. [כגון חלונות ודלתות הרוסות].
    על כן ברכב יש שניה, הובן היטב מה שכתבתם, יכול לדרוש תיקון מהמוכר, בדקדוק, ולא יכול לדרוש ביטול מקח.
    אך ביד ראשונה, יתכן לומר שגם אם המוכר יתקן את המזגן, יטען הקונה איני רוצה "תיקון" – אני רוצה שהכל יעבוד "פיקס" מראש. מה דעת הרבנים?

  2. נכון כתבת. בקנייה של יד שנייה יכול לדרוש תיקון. אבל בקניית רכב יד ראשונה הלקוח יכול לדרוש ביטול מקח, כיון שאינו מעוניין ברכב חדש שעבר תיקון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל