לתרומות לחץ כאן

הניח חפצים במדף שלא שייך לו

שאלה:

אבי שליט"א עבר לקהילת ====, ונתן לי אחריות על המפתחות של הארונית הפרטית שלו שבבי"כ בעיר מגוריו הקודם. (הארוניות הן קנין ולא שכירות) הארונית נפרצה בידי אלמוני ולאחר שאותו אדם השתמש ברכוש רוקנתי את הארונית מתכולתה ולאחר כמה ימים אותו אחד שם שם חפצים אישיים שלו. לקחתי את החפצים שהניח שם, והדבקת מודעה עם בקשה ליצירת קשר איתי. המודעה נתלשה ללא יצירת קשר. מה עלי לעשות עם החפצים? ובהנחה שאם החפצים של אדם אחר ולא של הפורץ עצמו, האם מותר לי לשמור על החפץ כל זמן שהאדם לא שילם שכירות על השימוש בארונית? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

ידוע שהארוניות הם רכוש פרטי, ולכן אסור לזרים להניח חפצים בארוניות. אם אחד הניח חפצים מותר לך לתלות מודעה שאתה מפנה את החפצים, ומיד אחר יום או יומיים לפנות את החפצים מהמדף ולהניחם בצד.

כל זה היא תשובה הלכתית, אני מבין שיש ויכוח ומריבה בתוך הקהילה, ובמצב כזה כדאי לוותר ולהפסיד, כדי שלא להבעיר את אש המחלוקת. 

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע סימן שיט שאם הכניס לתוך ביתו חפצים ונחלקו הפוסקים האם יש מחלוקת בין המחבר לרמ"א האם יכול לפנות מבלי להודיע או שחייב להודיע תחילה. ולכן אם תולה מודעה שמפנה לכו"ע מותר לו לפנותם לאחר יום אחד.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה, כרגע החפצים אצלי, מה עלי לעשות איתם? כאשר ייודע לי מי הם בעלי החפצים, ואדע שהוא זה שפרץ את הארונית ולקח את מנעול הארונית, האם אוכל לדרוש ממנו לשלם את הנזק ובאם יסרב, האם אוכל לקזז את מחיר הנזק עם החפצים שהניח בארונית ונמצאים אצלי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל