לתרומות לחץ כאן

תשלום וועד בית לדייר שחיבר שני דירות והוסיף יח"ד

שאלה:

שלום וברכה , אני שוכר יחידת דיור מאדם שיש לו שתי דירות מחוברות ועבור שתי הדירות המחוברות הוא משלם וועד בית במחיר מלא [מחיר כפול של וועד הבית], דהיינו עכשיו הבית גדול ויש לו רק כניסה, המשכיר לקח חלק מהבית הגדול!!! [ לא לקח חלק מהרכוש הציבורי !! ולא בנה פה משהו חדש!! ] ועשה ממנו יחידת דיור ,שנכנסתי לגור ביחידה סוכם שאני משלם סכום של כסף כולל הכל!! מכיוון שהיחידה היא מחוברת עדיין לבית לכל דבר ועניין גם למים וגם לחשמל וגם לגז , כרגע הגיע הוועד בית וטוען שיש פסק הלכה של הרב וויס שברגע שיש יחידת דיור גם היחידת דיור צריך לשלם וועד בית , אך אני טענתי לו מכיוון שכאן יש 2 דירות מחוברות ועל 2 משלמים וועד בית אני אין לי צורך לשלם מכיוון שעדיין יש פה 2 דירות 1 גדולה יותר ואחד קטנה שזה היחידת דיור!!!!! תודה רבה לכם על הכל אשמח לקבל תשובה בהקדם

תשובה:

שלום וברכה,

דייר שחיבר שני דירות לדירה אחת חייב לשלם מחיר כפול לוועד הבית – למרות שעכשיו יש רק פתח אחד לחדר מדרגות. במקרה זה אם מחלק את ביתו ועשה יח"ד קטנה לחדר מדרגות לא ניתן לחייב תשלום נוסף עבור היח"ד כיון שזה כלול במחיר הכפול שמשלם המשכיר. 

בהצלחה.

מקורות:

וועד הבית שהביא פסק הלכה שיש לשלם מחיר נוסף עבור יח"ד הינם נכונים כאשר מוסיפים יח"ד לבית המשותף, אם ע"י חילוק הדירה או סגירת מחסן/חנייה וכו. אבל במקרה הנ"ל שמחברים שני דירות לדירה אחת ופותחים יח"ד קטנה מחלק מהדירה, אין סיבה לחייב גם מחיר כפול וגם מחיר עבור היח"ד, אלא התשלום ליח"ד נכלל בתשלום הכפול שמשלם עבור שני הדירות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל