לתרומות לחץ כאן

תוספת רכישה לצורך הנחה

שאלה:

ישנה סוכנות נסיעות שמוכרת כרטיסים בזיל הזול. מוצאת כל מיני דילים שקשה למצוא במקומות אחרים. לעיתים הם מוכרים כרטיס נגיד לצורך הענין הלוך זה נ"י ת"א וחזור זה ת"א לוס אנג'לס עם עצירת בינים בנ"י. טכנית ניתן לרדת בנ.י. ולא להמשיך והם מודעים לכך שיהיו שיעשו זאת. האם זה מותר הלכתית? כיון שהתנאי מראש היה שימשיכו אך הלקוח אין לו שום ענין בהמשך הטיסה ואין לו מה לעשות בלוס אנג'לס. כל הכרטיס הנוסף היה רק בשביל להוזיל את המחיר. האין בזה משום גזל ו/או גניבת-דעת? כמו"כ אדם שזקוק לשני חבילות וופלים לדוגמא אך כשהוא מגיע לסופר הוא מגלה מבצע שכשקונים שלושה המחיר יוצא יותר זול משנים, יוכל לקנות שלושה ולהשאיר א' מהם על המדף?

תשובה:

שלום וברכה,

ענית על השאלה לבדך, ודאי שמותר ללקוח לשלם על שלושה חפיסות ופלים ולקחת רק שני חבילות. העובדה שמשאיר חפיסה אחת בחנות ולא לוקח לא מחייב אותו בתוספת תשלום, ומותר לו לנצל את ההנחה בצורה כזו. ולכן גם מותר לרכוש כרטיס טיסה זול ולהשתמש בחלק מהנסיעה. במקרה ויש תנאי שמגבית=ל התנאי קובע, אבל אם אין תנאי מותר ללקוח לרכוש חבילה שלימה ולנצל חלק מהחבילה.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה מטרתם במבצע זה להריץ את המוצר ולפנות מדפים. אם נשלם על שלושה ונקח רק שניים מעבר לכך שזה יבלבל להם את הנהלת החשבונות ויגרום להם עבודה נוספת של להחזיר את המוצר למלאי במחשבים זה גם יפספס להם את כל המטרה ויהפוך את המכירה לבלתי כדאית

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל