לתרומות לחץ כאן

להביא דודים למסיבת סידור

שאלה:

שלו' כבוד הרב,
לאחי האברך יש בן קטן ולפני כמה ימים נערכה לו ולחבריו בחדר מסיבת קבלת הסידור. אימי שהיא סבתו קבלה הזמנה למעמד החשוב הזה. בכתב הזמנה זו כתוב שההזמנה היא עבור הסבות והסבתות ונדמה לי שכתוב שם בפירוש שלא להביא אחים של הילד הקטן(על כל פנים שמעתי שכך הוא) . אמנם מאוד רציתי לראותו במעמד זה ולכן הגעתי לראותו מפני שעל פניו נראה בעיני שלא יקפידו רבני מנהלי החדר והורי הילדים שהדודים כן יבואו למרות שבהזמנה שלא מופיעה הזמנה גם לדודים. אף על פי כן השתדלתי לא לשבת שם כי אולי זה על חשבון הורה ומי שהוזמן, וכן שלא לאכול מדברי המתיקה והפירות שהורי הילדים הביאו למסיבה מחשש שאולי מקפידים כל כך אך אחי הפציר בי ונראה שמצידו בכלל אין בעיה, אך לא אדע מה דעת כל האחרים.

ראיתי תשובות באתר המדברות על מי שלא הוזמן לחתונה והוא נגש ל"בופה" לטעום משהו או לשתות וכן בענין אורח מארח אורח או מי שלא הוזמן לחתונה ובא בכל זאת , אך האם אופי האירוע הזה שונה דינו? יהיה מותר או אסור?

תשובה:

שלום וברכה,

מותר להביא דודים ודודות למסיבת סידור. ההתראה שלא להביא אחים הכוונה שלא יביאו ילדים קטנים עם ילדי הכיתה, אבל גדולים שרוצים להשתתף מותר להם לבור ואין כוונה לתלמוד תורה לעכב בעדם, ולכן מותר לדודים שמשתתפים לשבת ולטעום מהכיבוד של האורחים.

בהצלחה.

מקורות:

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל