לתרומות לחץ כאן

תשלום נזק לנהג שנהג ללא רישיון

שאלה:

אנא תעזרו לי
נהגתי ברכב של אבא שלי ועדיין לא עברתי טסט , יצאתי מחנייה ועשיתי סריטה ברכב זה לפחות 1000 שקל , השאלה היא אם אני חייב לדווח לאבא שלי שזה ממני כי הוא חושב שזה מרכב חולף בעת שהוא היה בחנייה או שזה היה כבר , וזה רכב של ליסינג שזה אומר שהוא מחזיר את הרכב לעבודה והם נותנים לו רכב חדש כל שנתיים והליסינג לוקחים לחברת ביטוח שיעשו את האוטו כחדש ומוכרים אותו השאלה אם אני צריך לדאוג לידע את חברת הביטוח שזה ממני או לא כי לא אני מתעסק מולם ואני גם לא לוקח מהם כסף אלא העבודה אז אין פה ממוני גבך וגם אין פה מזיק כלפיהם כי לא הזקתי משהו שלהם אלא משהו שבאחריותם וזה רק גרם שיקחו מהם כסף וגם לא הזקתי את הליסינג כי הם הולכים לביטוח מה עושים
בנוסף האם יש להתיר במידה והחברה ביטוח היא בבעלות גוי או מחלל שבת בפרהסיה כמו שיש צד שמותר להלוות בריבית לו
בבקשה אין לי כסף

תשובה:

שלום וברכה,

אתה כמזיק חייב להודיע על הנזק. העובדה שחברת הביטוח משלמים עבורך לא פוטר אותך מתשלומים, ואתה חייב לשלם או לחברת הביטוח או לניזק. אם החברת ביטוח הם בבעלות של גויים אפשר להקל, אבל אם הביטוח בבעלות אנשים שאינם שומרים תו"מ עליך לשלם ואין פטור מתשלומי נזקין באנשים אלו.

מאחר ואין לך כסף יש לפרוס את התשלומים כדי שתצליח לשלם, אבל אין אפשרות להיפטר בגלל טענה כזו.

בהצלחה.

נ.ב. למותר לציין שנהיגה ללא רישיון הוא חמור בהרבה מעצם הנזק. כל חוקי התנועה חלים על כל התושבים מדין של דינא דמלכותא ואין מי שחולק בדבר. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל