לתרומות לחץ כאן

כן לקחת חיסון או לא?

שאלה:

היי יש לי שאלה
שמאוד מטרידה אותי
אני בן 40 עם כרזורפניה וגם מניה דיפרסיה
אני בקושי מטפל מעצמי חי מקצבאות של הביטוח הלאומי
אימי היא בת 90 היחידה בחיי הנמצאת בבית אבות לאחרונה ראיתי שכמה וכמה צדיקים אומרים שחיסון הקורונה הוא מסוכן ושקר גדול ולא להתחסן בגלל שאני במצב נפשי רע מאוד אין לי אפשרות לדאוג לאימי ולהעביר אותה לגור איתי היא סיעודית אני מפחד שירכיחו אותה להתחסן בבית אבות מה לעשות? אני לא יודע למי להאמין כבר. יש קורונה? אין קורונה? החיסון פוגע? מה עושים? אשמח לתשובה של רב

תשובה:

אין מה לדאוג ידידי כלל וכלל! החיסון הוא הצלה בשביל אשה מבוגרת כמו אמך! בכל חיסון ובעצם בכל תרופה, יש להעמיד סיכון מול סיכוי, כלומר מה יותר מסוכן החשש הרחוק לתופעות לואי של החיסון, או החשש שמא תחלה? לאשה בגיל של אמך קורונה עשויה להיות מכת מוות, ואילו החשש מסיבוך של החיסון הוא רחוק מאוד. לכן אם ההנחייה תהיה לחסן אותה, זו לדעתי החלטה נכונה. בכלל, אתה יכול להיות רגוע שאנשים שם בבית אבות רוצים בטובתה.

רפואה שלמה לכולם.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מפליא ביותר שרבנים מדברים בבטחון גדול כל כך, יותר מחוקרים ורופאים שמתווכחים ביניהם לגבי סיכון של נטילת הדבר הזה.
    מדובר כאן בחומר כימי שאף אחד לא יודע בוודאות מה ההשלכות שלו יכולות לעשות לגוף האדם, ויש לא מעט רופאים גדולים ומומחים בתחום שהזהירו מפני כך, שיתכן מאוד וה"חיסון" הזה שאינו חיסון כלל (כי אינו עומד בתקן הרפואי המקובל בעולם המדע, כי בשביל לייצר חיסון צריך זמן רב ובדיקות מאוד קפדניות, ו"חיסון" הקורונה הזה הוא שערורייתי, ותוך פחות משנה מכריזים בשמחה רבה שיש חיסון – דבר שמעולם לא קרה בעולם הרפואה והמדע, שזה כבר מעלה חששות לגבי בטיחות הדבר) ועלול לפגוע קשות במערכות הגוף וקריסה במערכת החיסונית, ומי יודע מה זה בכלל עלול לגרום??

    במחילה מהרב ומכל הרבנים, אך אתם אינכם אנשי מדע, ואין חכם כבעל נסיון, ואתם אמורים לפחות לשקול בזהירות את הדברים שאתם כותבים.
    כאשר יש פולמוס חריף בין רופאים בעד החיסון לבין המתנגדים לו (ושוב – רופאים ולא אנשים כלשהם שאתם קוראים להם 'קונספירטורים') – יש לקחת זהירות רבה, ולפחות לפחות לומר כך:
    עד שאין הכרעה מוחלטת בין הרופאים לגבי השפעות החומר הזה על גוף האדם – יש להמנע מלתת הוראה כללית לציבור ולהתבטא במילים כמו "ואילו החשש מסיבוך של החיסון הוא רחוק מאוד", כי זה לא נכון כלל וכלל.

    עכשיו הרבנים מקשיבים למי שהם חושבים שצודק, כי אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, אבל ימים יגידו, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נותנים דין וחשבון לפני ה' יתברך שגרמתם למותם ולתחלואתם של אנשים רבים, בגלל הוראה מאוד לא זהירה שיצאה מפיכם.
    בבקשה, תשקלו את המילים טוב טוב.

    ואני באמת לא מתנשא כאן על אף אחד, אלא חרד לשלומם של אנשים בכלל.
    האם הרב שאל את עצמו מה הבהלה לקורונה הזו פתאום, ולמה פגעו בנו כל כך קשה כלכלית פתאום, שבכל פעם עושים לנו סגר, ועוד סגר, ושפתאום נעלמו מקרי תמותה ממחלות שונות, כפי שהיה מתפרסם בעבר, ויש פתאום תמותה אך ורק מקורונה ולא משום דבר אחר??
    זה אומר דרשני.

    במחילה מהרב, אך הדברים שהרב כתב מאוד מאוד לא זהירים, ובטח שזו לא חוות דעת כללית של כל אנשי המדע והרפואה, וכל עוד יש מחלוקת ביניהם – אסור לדבר בבטחון גדול כל כך, חס ושלום.

    אמרתי את דעתי, והרב גם לא חייב לפרסם את מה שכתבתי, אך כמו שלמדנו בתורה – ספק פיקוח נפש אפילו הוא חמור ביותר, שדוחה שבת, גם כאן, כשאתם נותנים הוראה כל כך בטוחה לאנשים להחדיר חומר לא ידוע לגוף – אתם מסכנים אותם לא פחות מאשר אם תאמרו להם שלא להתחסן.

  2. אני מכבד את דעתך, ושמח שהבעת אותה בצורה בהירה, ועדיין אני על משמרתי אעמודה, ממה שאני מתרשם, כל גורמי הרפואה בעולם שנמצאים בחזית כנגד הקורונה, בדעה אחידה שהחיסון הזה הוא הצלה גדולה. החיסון נבדק כפי מה שקראנו כולנו, לפי כל כללי הבדיקות הנעשים לחיסונים תמיד. אלא שכל התהליכים נעשו באופן מואץ, ללא השתהות בקביעת דיונים ובלא ביורוקרטיה. הטכניקה עצמה ידועה כבר עשרות שנים, כל מה שהתחדש עכשיו זה היכולת לשמר את החלבון הזה שלא יתפוגג עד 48 שעות, הזמן שהגוף נדרש לו כדי לייצר את הנדרש. לא שמעתי משום גורם רפואי מוסמך סברא הגיונית לחשוש שמשהו כאן לא תקין, המקסימום ששמעתי מגורמי רפואה אינטלגנטים [שאינם בחזית הקורונה] הוא שהם לא מכירים את זה וזה חיסון חדש..כל האמירות האחרות על עקרות, שינויים בdna וכו', נאמרו רק על ידי קונספירטורים מהדרגה הנמוכה ביותר, שחלקם מתנגדים כללית לחיסונים… העובדה היא שחיסונים הצילו את האנושות והכפילו את תוחלת החיים.

  3. "במחילה מהרב, אך הדברים שהרב כתב מאוד מאוד לא זהירים, ובטח שזו לא חוות דעת כללית של כל אנשי המדע והרפואה, וכל עוד יש מחלוקת ביניהם "

    מסכים עם כל מילה, בגלל שלרבנים אין אינטרנט הם שומעים רק צד חד והיינו התקשורת המדינית, ולא את הצד השני.
    גדולי הרופאים וגם רבנים יצאו בפסק חריף [שפורסם היום] שאסור להתחסן ושיש כוונה זדונית בחיסון הזה.
    אבל אכמ"ל בגלל שיש בזה אריכות גדולה מאוד מאוד, אלא שלצערנו הרב אנשים ככבשים רצים עדרים עדרים והם אינם מודעים לאף חשש, וכגון עקרות.

    ואין להקשות מהרב קנייבסקי שאמר להתחסן, משום שישנה עדות מאברך שהלך אליו במיוחד בשביל הנידון,
    והראה לרב את המסמכים הרפואיים בהם פרוסים כל הסכנות שיש באותה זריקה, והרב השיב שלא להתחסן [ישנה הקלטה].

    עוד דבר, גם לשיטתם ולא רק למתנגדים הם אומרים בריש גלי שחמש אחוז מכלל האוכלוסייה עתידה לינזק מהחיסון בנזקים בילתי הפיכים.
    יוצא שאם במדינה אנחנו 6 מליון, יוצא ש-300 אלף יהודים במדינה הולכים להיות ח"ו בעלי מומים, וזה הרבה הרבה יותר חמור מהקורונה.

  4. אתה אומר שהבעיה שאין לרבנים אינטרנט, ואני אומר שהראייה המפוכחת נובעת בין השאר מכך שאין להם אינטרנט… באינטרנט אין אחריות על מה שנאמר! כל צרוע וכל זב וכל סלפן וכל חולה נפש הוזה יכול לכתוב מה שהוא רוצה, ולך תוכיח שזה לא נכון… חלילה להיות ניזון מרשתות חברתיות בענינים שנוגעים לפיקוח נפש.

  5. "אתה אומר שהבעיה שאין לרבנים אינטרנט"
    לא אמרתי "בעיה" חס ושלום, דייקתי מאוד בדברי כדי שלא ישתמע שזה שאין להם אינטרנט זה לא טוב.
    אני לא רוצה להאריך, אבל לצערי זה הכי מתומצת שאני יכול לומר באותו הענין, וכך:
    אמרתי שהמציאות שאין להם אינטרנט לא נותנת להם לשמוע צד שני, ויש צד שני גדול מאוד מאוד מאוד [ביניהם גם רבנים חשובים שכבר חתמו פסק דין האוסר את חיסון הקורונה] אלא שהתקשורת המדינית לא מראה לו פנים היא אינה נותנת להם במה, והסיבה היא מאוד מאוד פשוטה מכיון שאסור לדבר נגד הקורונה ונגד החיסונים, כי זה מפר את העיקרון אותו העולם מנחה מאז תחילת הקורונה, הם אינם רוצים שאנשים ידעו את האמת.
    [וזה דבר שאי אפשר להתכחש אליו כי אפילו באינטרנט
    כבר אין חופש ביטוי כמו פעם, גוגל ויוטוב מידי יום ביומו מוחקים כתבות וסרטונים שמדברים נגד הקורונה והחיסונים וזה מטעם "נוגד הנחיות ומפר נהלים וחוקיות של האתר"]
    לדוגמה:
    1. זה שהשנה היו הרבה פחות מתים מ-5 שנים קודמות לא אומרים.
    2. זה שהרבה מאוד מחלקות של קורונה ריקות ללא חולים [הכל מצולם הכל מתועד] לא אומרים.
    3. זה שיש אנשים מבוגרים שאינם מתים כלל מהקורונה אלא ממחלות רקע או מתאונה לא אומרים.
    4. זה שאותה חברה שמייצרת את החיסון נגד הקורונה הגישו נגדה טביעה בעבר על דברים חמורים, לא אומרים.
    5. שהחיסון גורם לסרטן, עקרות, שינוי הגניטקה ונזקים בלתי הפיכים לדעת אלפי רופאים בכל רחבי העולם, לא אומרים.
    [והנה עכשיו נודע לי שנכנסה הנחיה חדשה מטעם החברה והיא שכל מי שעשה חיסון אסור לו לקיים יחסים עם אישתו במשך 3 שבועות או חודש, והסיבה? די לחכימא ברמיזה]
    6. זה שכדי להוציא חיסון לאור באופן שיהיה אפשר לסמוך עליו צריך מינימום 7 שנים, לא אומרים.
    7. זה שכתוב מפורש במסמך של ארגון הבריאות העולמי [בו כתוב הנחיות לכל משרדי הבריאות כיצד לנהוג בתקופת הקורונה] שכל אדם שנפטר מתחילת פרוץ נגיף הקורונה יש לכתוב בגין נסיבות המוות קורונה על אף שזה לא קורונה, לא אומרים.
    8. זה שלדעת הרבה מאוד מגדולי הרופאים הבכירים הקורונה היא עוד סוג של שפעת רק שהרבה יותר מדבקת [אצלי אגב במשפחה כבר נדבקו כמה וכמה ולא קרה להם דבר] ואולם אינה מצדיקה סגר עולמי, שהורס ורומס את מצבם הכלכלי של האזרחים עד כדי פגיעה ונזקים עצומים במצבם הנפשי, לא אומרים.
    9.זה שבאיטליה [בה היה "כביכול" מספר החולים ומתים מקורונה גדול מאוד בהתחלה] אחת הסיבות שפסקו למות הוא משום שמישהו החליט לעבור על חוק ה-FDA וניתח גופה של חולה קורונה והתברר שסיבת מותו היתה בגלל כרישת דם, ומאז שעלו על זה לכל חולה קורונה הטיפול היה מאוד פשוט והוא לקחת אספירין.

    "באינטרנט אין אחריות על מה שנאמר! כל צרוע וכל זב וכל סלפן וכל חולה נפש הוזה יכול לכתוב מה שהוא רוצה, "
    ובתקשורת? רדיו טמבלויזיה עיתונים וכדומה? יש אחריות? לא! אז היינו הך.
    "חלילה להיות ניזון מרשתות חברתיות בענינים שנוגעים לפיקוח נפש"
    רשתות חברתיות? מאן דכר שמיה, אלו רופאים בכירים ומדענים בעלי שם שמשתמשים בכל כלי אפשרי כדי להשמיע את קולם על מנת להזהיר את הציבור [הנה לזה התכוונתי שאמרתי שלאותם רבנים אין מושג, וזה משום שהתשקורת לא נותנת להם במה].

    וכיון שכך ממילא אדם חייב לשמוע את שני הצדדים בשווה מתי הראיות הם מבוססות מתי הם לא, אז נכון יש פסק של כמה רבנים שפסקו שצריך להתחסן [וזה כאמור לפי הנתונים שהם קיבלו מצד אחד בלבד] אך מנגד יש פסק של כמה רבנים שפסקו שאסור להתחסן משום "ונשמרתם".

    לצערנו מי שמנצח ומנחה את הציבור זה מי שיותר תקשורתי ומפורסם, אבל מי שלא כזה הוא בגדר "קונספירטור".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל