לתרומות לחץ כאן

תפילות להצלת ישראל מן הקורונה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

אחר שבא קורונה זאת לעולם הכמות של פורענות נתרבה בעולם בכמות שהיה זמן שלא ראינו. ומשהו מוזר יש כאן, שלא רק פורענות לאנשים בקורנה אלא כנראה עת דין שהרבה בני אדם מתים עתה אף מסיבה שלא קורונה, ואל תעלה בלבבך שאם לא קורונה זה דרך הטבע שהרי רק דרך דוא"ל של כמה בתי כנסיות כאן אני מקבל כל יום שנפטר פלוני או פלונית . אוי לנו.

וקודם מזה לא היה ולא הווה, היה מדי מוזר לקבל דוא"ל שנפטר מישהו, ואז כולם היה מתפעלים מאוד אבל עתה אוי הדבר כל כך תדיר… שבעזרת ה' יתברך שיפסיק.

לכן קודם באתי לשאול לכבוד הרב שליט"א מה החכמה סודות מדברים על זה? ומה מדברים גדולי ישראל על סוף מגפה זאת?

שני בבקשה תתפללו על כל ישראל שהשם יתברך ירחם עלינו כולנו, אין לנו לי להישען אלא לאבינו שבשמים.

שה' יתברך ירחם עוד ועוד על עמו, שכבר ריחם עלנו שמי יודע חשבונות והוא רחום יכפר עון ולא ישחית, מ"מ טוב תמיד לבקש רחמים על אנשים כמו לימדנו אבותינו הקדושים שמצו חן בעני ה' ואנחנו הולכים בדרכם.

ברכה הצלחה ושלום

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

לא שמתי לב שיש יותר נפטרים עכשיו מזמנים אחרים מעבר לקורונה, אבל בכל מקרה עת צרה היא ליעקב, ויש להרבות תפילה לה' יתברך שיסיר מעלינו את חרון האף הגדול הזה, ונזכה לגאולה השלמה במהרה. אולי באמת כל מי שקורא את זעקתך, נבקש ממנו לומר פרק תהילים ולבקש על עם ישראל.

האמת שאין דרכם של גדולי ישראל לגלות ולחשוף סודות בשבל מה אירעו דברים מסוימים, התלמידי חכמים הם האנשים שלומדים ויודעים את תורת ה', אך עדיין אין לנו עסק בנסתרות ואיננו יכולים לדעת את הסיבות שמאחורי רצון ה', ואין אפשרות לאדם להשיג את הטעם לפעולות של הקב"ה, כי הוא מעבר להשגתנו האנושית הדלה. אנחנו רק יכולים לדעת מה הוא ציווה עלינו לעשות בתורה, וזה אכן מה שאתה מציע, שבזמן צרה ומצוקה לסגור את הלב ולאטום את האוזניים אלא לפנות אליו בתפילה ותחנונים, ולבקש מאיתו יתברך שיחוס עלינו ויושיע אותנו. ובוודאי שיש גם ענין לחזור בתשובה, רק שכל אחד באופן פרטי יחזק ויתכן דרכיו.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל