לתרומות לחץ כאן

קבלה שלא אמרתי שיהיה בלי נדר

שאלה:

היי כבוד הרב הייתי אתמול בהפרשת חלה ועשו כזה קבלות הרבנית הגיעה אליי שאלה אותי מה אני לוקחת אמרתי לה מה שתגידי אני לוקחת היא נתנה לי שמירת נגיעה לתמיד ואני יודעת שאני לא אעמוד בזה כי אני לא דתיה כן שומרת לפעמים שבת עושה נטילת ידיים בבוקר וזהו וגם לא אמרתי באותה רגע בלי נדר שלקחתי את הקבלה מה אפשר לעשות

תשובה:

שלום וברכה

לפני שאנחנו ניגשים לשאלתך, הרשי לי לומר משהו אישי. מאוד מפריע לי לפעמים שאנשים אומרים אני לא מקפיד על מצוה זו או אחרת כי "אני לא דתי". כביכול שמירת המצוות זה משהו שנתון לבחירה, ואם בחרתי במסלול של להיות סתם איש טוב, זה בסדר ולגיטימי… אין כזה דבר, אם את מאמינה באלוקים ובאמיתות התורה, ואת הרי מאמינה לגמרי, שומרת לפעמים שבת, מקפידה על כשרות, חוששת מנדר, אז למה את חושבת שאם את במסלול "לא דתיה" זה בסדר ומותר?! למה את חושבת שיש הבדל ביני לבינך בנוגע לשמירת מצוות והחיוב / הזכות הכרוכה בכך. שנינו יהודים אותו דבר בדיוק! לכן כדאי להתחזק מאוד בשמירת המצוות ולקיים, הרי בשביל זה באנו לעולם הזה!

לעצם הענין, אם לא אמרת בלי נדר אכן יש כאן חשש נדר, ויש בעיה להתיר אותו, כיון שיש הרבה שסוברים שנדר להמנע מאסיור לא ניתן להתירו.   ראי בענין זה כאן.

בהצלחה רבה מאוד! המשיכי לעשות רק טוב!

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל