לתרומות לחץ כאן

הרחבת שכן תשלום על יציקה ועמודים

שאלה:

פלוני קנה את הדירה של השכן מעלי. הוא ביקש את רשותי לבנות על ההרחבה שבניתי בחצר שלי ונתתי לו אישור עקרוני .לפני הבניה ממש אמרתי לו את הסכום שעליו לשלם על העמודים והיציקה שבונה עליה רצפה ופה המחלוקת. טוען ששמע שהרבנים מורים לשלם שליש מהסכום שאמרתי לו לפי החשבון שעשיתי. ביררתי שוב מחיר אצל קבלן שאני מכיר ואמר לי את הסכום שדי קרוב למה שאמרתי בהתחלה. האם עלי ללכת לאותו רב שהשכן מציע שידוע שפונים אליו על ענייני ממונות למרות שנראה לי שיתכן ואפסיד מכך . שאלה נוספת האם מחיר הקרקע ששילמתי על החצר שלי כשקניתי את הדירה אני אמור לוותר כששכן בונה מעלי על קרקע זו ? יש לציין שאני חושב ממילא לוותר על עלות זו רק רציתי לדעת את הדין.

תשובה:

שלום וברכה,

השכן שמרחיב על גבי ההרחבה שלך חייב לשלם לך חצי מהעמודים [אם הוא שכן היחיד שבונה], וכמו כן לשלם חצי מיציקת התקרה שלך שמשמשת ריצפה עבורו. לפי דעת הגר"מ שפרן החישוב נעשה לפי המחיר שהוציא השכן שהרחיב ולא לפי מחיר שגובים כהיום, ולכן אם מחיר הבנייה התייקר משלם לפי המחיר הזול שהיה בעבר.

אחרי שאתה בנית על החצר הפרטית שלך מותר לשכן מעליך לבנות מעל ההרחבה שלך ואינו צריך לשלם לך עבור הבנייה, מאחר ולכל שכן יש את החלק שכנגד הקומה שלו, ואחרי שאתה מרחיב הקומה כנגדו שייכת לו.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל