לתרומות לחץ כאן

נדר לשמור על הברית

שאלה:

שלום הרב קיבלתי על עצמי בנדר לא לפגום בברית 40 יום ובתוך ה40 יום קיבלתי על עצמי עוד גדרות כמו לא להכנס לאתרים מסויימים כמו צניעות החזקתי כמעט 40 יום ואז נפלתי בכל הנדרים שנדרתי מה אני עושה מפה? איך אני קם? אני צריך לעשות התרת נדרים? תעזור לי הרב אני ממש בייאוש גם נפלתי וגם הפרתי נדרים במכה אחת ואני על סף ייאוש ושבירה בבקשה..

תשובה:

אכן זו היתה טעות מוחלטת לעשות נדר, לעולם אבל לעולם לא עושים את זה! בשום מצב זו לא שיטה נכונה. התרת נדר תועיל אולי מכאן ולהבא אבל למפרע על מה שכבר היה, וגם מכאן ולהבא זה מועיל רק כאשר מדובר בנדרי רשות, אבל בנדר להמנע מאיסור יש מחלוקת בסי' רכח האם מועילה התרה, עדיף להתיר להרויח לפחות את השיטות שזה מועיל.

על כל פנים כוונתך רצויה, תעשה תשובה על הכל, בלי להתבוסס יותר מידי בחטא וביאוש, זה עצת היצר, רק לעבוד את ה' בשמחה וברוגע, ולא להתעסק בכלל בענין של קדושת הברית, תשמור על העיניים כדרך בני תורה, תעסוק בלימוד תורה, ומעבר לכך לא להתעסק בזה, אם נכשלים, קמים וממשיכים, העיסוק בנושא הזה רק גורם לריבוי הכשלונות וליאוש מיותר. עושים השתדלות נורמלית וזהו. לא טוב שהראש נמצא בבוץ.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אם אפשר להוסיף, שעל כל רגע ורגע של הכמעט ארבעים יום שנשמרת תקבל שכר עד אין קץ (אלפי רגעים …) והיצר מנסה למקד את האדם בנפילות שלו . אבל חובתך להביט בניצחונות!!!!! (תחשוב, האם היית מסכים למכור לחבר, ניצחון אחד בעבור אלף דולר?? אם התשובה היא לא אז אתה בעצם מליונר!!!)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל