לתרומות לחץ כאן

לערוך הסכם ממון כשיש ילדים

שאלה:

האם אישה אלמנה שיש לה בת יחידה מהנפטר, בת 10, ורוצה להתחתן מחדש צריכה לעשות הסכם ממון או שנגיד שמדין תורה הבת ירשה את הדירה מכיוון שהיא בת יחידה (קודמת לאמא) ולכן הבעל החדש לא יכול לרשת את הדירה?
או שמכיוון שהאמא אפוטרופוסית של בתה הוא גם יורש את הדירה?

תשובה:

שלום וברכה,

אם השאלה הייתה אחרי מעשה שהתחתנה ולא כתבה הסכם ממון היה מקום לדון שהבעל לא יורש את אשתו כיון שהירושה שייכת לבת. אבל לפני מעשה ודאי שכדאי לעשות הסכמם ממון כדי לסלק את כל החששות שלא יעלו במשך הזמן. ונפרט חלק מהחששות: א. אם הדירה רשומה גם על שמה של האלמנה הרי שיש לה חלק בדירה, ואת החלק הזה הבעל השני יכול לרשת. ב. יש צד גדול שחלק גדול מהכסף משועבד לאלמנה כיון שהאלמנה ניזונת מנכסי הבעל עד שתתחתן עם בעל אחר. ג. הכסף משועבד למזונות של הבת, והאמא שמפרנסת את הבת יכולה לקחת מהעיזבון כנגד הכסף שהוציאה עבור ביתה. ד. אם הבת תשאיר את הדירה על שם האמא יכולים לטעון שוויתרה לה על הדירה והבעל יירש את אשתו. ה. אם הנושא יתגלגל לבית משפט, בית משפט יקבע שחלק מהעיזבון שייך לבית וחלק לאלמנה, כיון שלפי חוקיהם האשה יורשת חצי מנכסי הבעל.

על כן אם עדיין לא התחתנה האלמנה ראוי לערוך הסכם ממון קדם נישואין.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האמא כבר התחתנה ללא הסכם ממון,והדירה הועברה מדין תורה ישירות לבת, ברגע מותט של האב.אז הדירה שייכת לבת?
    מה הפשט אם הדירה גם רשומה על שם האמא,הרי מדין תורה הבת יורשת ולא האמא,אז מה הנפקא מינה אם האמא רשמה את הדירה על שמה מחוקי הגויים ?

  2. 1. אם הדירה עברה על שם הבת, הדירה שייכת לבת ואין צורך להסכם ממון על הדירה.
    2. דירה שרשומה על שם שני בני הזוג הדריה שייכת לשניהם.וזה לא מחוקי הגויים אלא מצד הדין. ואם אחד מבני הזוג נפטר רק החצי אחד שייך ליורשים, אבל חצי השני לא עובר ליורשים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל