לתרומות לחץ כאן

בית שטוענים שיש בה נשמה הנפטר

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

האם יש דבר כזה שבית שיש בה נשמה של נפטר ושמקשה לאנשים לגור ולהשממש בה בזמן הזה?

מעשה בגר צדק אחד מן מדינת מקסיקו שסיפר לי שלמשפחתו במקסיקו יש בית שיש שם איזה שהוא "נשמה" שאחיו ישן שם ובא מת בחלום ואמר לו לשחט לו אדם ואז יניח הבית. וכל זמן שבאים שם אומרים שיש סיפורים כאלה- אינני דיברתי עם אותו אדם לשאול על זה רק מה שאחיו היהודי סיפרץ

האם יש דבר כזה בשמן הזה? ואם כן מה פתרון?
האם ישמידו הבית ויבנו מחדש יפטור הבעיה? או צריך איזה שהוא תיקון או לחפש אם גופת המת נקבר שם ולהביא לבית קברות בכבוד ואז יעזוב הבית? או הכל הבל הבלים בדוי בחלומות שווה?

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

בעיני כל זה שטויות והבלים ואמונות תפלות.

מקורות:

דברים שכאלו הם בכלל אמונות טפילות ודרכי האמורי ועי' בדברים שכתב על זה הרמב"ם [הלכות עבודה זרה פרק יא הלכה טז] ואלו דבריו: ודברים האלו כולן דברי שקר וכזב הן והם שהטעו בהן עובדי כוכבים הקדמונים לגויי הארצות כדי שינהגו אחריהן, ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו ולא להעלות על לב שיש תועלת בהן, שנאמר כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל, ונאמר כי הגוים האלה אשר אתה יורש אותם אל מעוננים ואל קוסמים ישמעו ואתה לא כן וגו', כל המאמין בדברים האלו וכיוצא בהן ומחשב בלבו שהן אמת ודבר חכמה אבל התורה אסרתן אינן אלא מן הסכלים ומחסרי הדעת ובכלל הנשים והקטנים שאין דעתן שלימה, אבל בעלי החכמה ותמימי הדעת ידעו בראיות ברורות שכל אלו הדברים שאסרה תורה אינם דברי חכמה אלא תהו והבל שנמשכו בהן חסרי הדעת ונטשו כל דרכי האמת בגללן, ומפני זה אמרה תורה כשהזהירה על כל אלו ההבלים תמים תהיה עם ה' אלהיך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל