לתרומות לחץ כאן

חייב כסף לחבירו כשחבירו חייב גם לו

שאלה:

אם ראובן נתחייב לשמעון סכום מסויים בביה"ד, ביה"ד כתב שעד לפסק אחר ראובן חייב בסכום הנ"ל, אח"כ ראובן נזכר שגם לו יש תביעה ממונית כלפי שמעון, באופן שאם תביעתו צודקת הרי שהוא אינו חייב לשמעון כלום [ואדרבה שמעון יהיה זה שחייב לו], ראובן הודיע על כך לביה"ד ועדיין לא נפסק האם ראובן צודק או לא, יש לציין שמבחי' ראובן אין ספק ששמעון חייב לו [זה דבר פשוט לא דבר שצריך עיון ו'הכרעה' של ביה"ד, מה שלא נפסק היה כי ביה"ד טרוד בעוד ענינים וכו'], האם ראובן יכול לעכב את הכסף שביה"ד חייב אותו לשמעון עד שידע האם התקבלה תביעתו הנגדית על שמעון?

תשובה:

שלום וברכה,

ראובן שטוען ששמעון חייב לו חוב נגדי והחוב הוא ברור ויכול הוכיחו מיידית, יכול ראובן לעכב את פירעון החוב שחייב לשמעון עד שידונו בבית הדין על התביעה הנגדית. ובלבד שיסורו מהם לבית דין ולא יהיה עיכוב מצד ראובן.

בהצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך חושן משפט הלכות טוען ונטען סימן פה סעיף ז:

ראובן נתחייב לשמעון ק"ק, ושמעון לראובן מנה; ושמעון עמד כבר בדין עם ראובן על המנה, ונתחייב בבית דין, ואמר שמעון: אתה חייב לי ק"ק, תחסר מהם המנה כנגד מנה זה, השיב ראובן: אני לא עמדתי עמך בדין על הק"ק, וכמדומה לי שיש לי ראיות שאני פטור מהם, אם שטרו של שמעון מקוים, הדין עמו. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל