לתרומות לחץ כאן

החלקה בשיער לנערה

שאלה:

האם מותר לנערה בת 15 לעשות החלקה בשיער ?כמובן אצל ספרית
זה מאוד מפריע לה ממש גורם לה לחוסר ביטחון ועצבות

תשובה:

אני לא רואה סיבה למה לא, רק שהשיער יהיה צנוע ולא פזור באופן שאינו מקובל אצל יראי ה'.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. אשה לא צריכה להסתגר בביתה כדי שגברים לא יראו אותה, היא צריכה ללכת כמנהג נשים צנועות, וזה מה שמוטל עליה, כל מה שמעבר הוא מחובת הגברים לשמור את עיניהם.

  2. לא נראה לי שלהחליק שיער זה מנהג נשים צנועות הרי כל מה שמחליקה את השיער זה בשביל שיהיה יפה וכזה דבר אסור בודאי שלא התכונתי שתשאר בבית לא צריך להיות קיצוניים אבל כשהולכת ברחוב צריך שתהיה צנועה הרי אי אפשר להגיד שאשה תלך ברחוב עם מכנסים קצרות ושהגברים יעצמו את העינים אלא לכל דבר יש גדר וגבול ואם מתירים להליק שיער גם יתירו לצבוע שיער וזה מגיע למקומות שלא התכוונו ולכן צריך לעשות גבול לסיכום: יש שתי נקודות שבגללם יש לאסור א- זה מושך את העין לא אמרתי שתשאר בבית אבל שלא תמשוך עינים כשהיא הולכת ברחוב ואי אפשר להגיד תעצמו עינים ב- אם מתירים את זה יבואו ויתירו שאר דברים ולכן צריך לעשות סייג תודה רבה

  3. אינני בקי בכללי בית הדין משמר הצניעות, רק אמרתי דבר אחד, שכל מה שנקרא צנוע מותר גם אם זה יפה, מותר לאשה להראות יפה ברחוב, זה טבעה להזדקק לכך, אבל שיהיה בצניעות כמנהג בנות ישראל.

  4. סליחה למגיב אשה שיש לה שיער חלק טבעי או בלונדיני והוא יפה או אשה יפה תסגור את עצמה בביתה איזה דימוי יש בין שיער חלק למכנסים קצרים מה זה מושך את העין החלקת שיער זה להיראות נורמלי וטבעי וכמו קרם לפנים גם כן שלא תמרח שהפנים לא יהיו חלקות מדי שלא ימשוך את העין?

  5. טבעה של אשה להראות יפה, ובורא עולם לא מצווה למנוע את האשה מהצורך הזה. אלא שיחד עם זה יש כללי צניעות, אינני נכנס לכללים אלו, בכל שאלה ניתן לעיין בס' עוז והדר לבושה שהוא ספר מצויין ומדוייק, אבל מי שנוהגת בצניעות יכולה לטפח את עצמה בהתאם לכללים אלו, וזו גם תשובה למגיב הנ"ל שנאלצתי להמנע מלפרסם את תגובתו מחמת המילים הלא נאותות כלל שהיו בה.

  6. אני מבקש סליחה אם השתמשתי במילים חריפות רק רציתי להבהיר את כוונתי בוודאי שאשה שהשם חנן אותה ביופי לא צריכה להסתגר בבית לאף אחד אין שום דרישה כזו רק אמרתי שאשה שהשם ברא אותה עם שיער לא חלק לא צריכה להתייפות יותר מידי כי זה גורם בעיה כשעושה זאת
    (כל אחד רואה את ההבדל בין החלקה טבעית להחלקה לא טבעית )ונכון שאין הלכה שאסור להחליק את השיער אך מן הראוי לבת ישראל להמנע מלעשות זאת אני מעתיק פה מאמר בנושא צניעות שכל מי שקורא את זה מבין היטב למה לא ראוי לעשות זאת:
    כשברא הקב"ה את האישה, בינו לבין עצמו 'חשב' מהיכן לברוא אותה. הילקוט שמעוני כותב: "לא בראה מהראש – שלא תהא קלת ראש. ולא מהעין – שלא תהא סקרנית. ולא מן האוזן – שלא תהא צטטנית. ולא מן הפה – שלא תהא דברנית. ולא מהלב – שלא תהא קנאית. ולא מן היד – שלא תהא משמשנית. ולא מן הרגל – שלא תהא פרשנית (פורשת ממקום למקום)". אלא בראה ממקום מוסתר וצנוע בגוף, מן הצלע, ותוך בריאתה ביקש: "היי צנועה, היי צנועה" (פעמיים).

    כפל הלשון איננו מקרי. הוא מראה לנו את החשיבות של הצניעות בעיני ה', וכמה ה' מעריך אישה כזו ש'כל כבודה בת מלך – פנימה'. אישה שמודעת לעובדה שבתוכה אינספור יהלומים, אותם היא מבקשת להראות למי שמזהה איכות אמיתית מהי – איכות שאינה נמדדת בריבוי איפור, בגדים חשופים ושאר מרעין בישין, שאין בהם ולו שמץ קשר לתורתנו הקדושה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל