לתרומות לחץ כאן

הרעת תנאים בעבודה

שאלה:

מה הדין כאשר מראש המעסיק גרם לך לוותר על זכויותך. (אין חוזה עבודה) ומשלם לך חצי משכר מינימום על 12 שעות מסיביות. האם יש כאן מנהג הפועלים?
אם כן האם אני יכולה לבקש על רטרואקטיבי?
כמוכן, דובר על המשך עבודה לשנה הבאה, לא סוכם שום דבר סופי אבל כבר דובר על העלאה במשכורת ושיפור בתנאים. כ – 3 שבועות לפני תחילת שנת הלימודים המעסיק פיטר אותי ללא שימוע וללא סיבה הגיונית (מה שהם אמרו שהיה שנה מורכבת ואני וודאי עיפה מלהמשיך לעבוד, ולכן אם אני רוצה זה עבודה במקום 12 שעות 2 שעות ביום. (הרעה בתנאים)
אי אפשר להתפרנס מ2 שעות עבודה ביום ולכן נאלצתי להתפטר. האם אני יכולה לבקש פיצויים על התפטרות? כמוכן בגלל שזה היה סמוך מאוד לתחילת הלימודים לא הספקתי למצוא עבודה והייתי רק עם עבודות מזדמנות במשך השנה.
בנוסף, מבחינה חוקית עשיתי עבודה של 2 אנשים. אך קיבלתי שכר שוב חצי משכר המינימום. בשנה אח"כ הביאו 2 אנשים לעבודה. האם אני יכולה לבקש שכר על ביצוע עבודה של 2 אנשים במיוחד שביקשתי כל הזמן מישהו נוסף כי כך החוק מחייב אותם והקשה עלי העומס בעבודה. (בסוף השתמשו בזה נגדי לקלף להרעת תנאים – שאני עיפה)
ובנוסף, ביצעתי להם שירותי גרפיקה. בפעמים הראשונות זה היה בהתנדבות אך אח"כ פניתי למנהלת וביקשתי שהלאה זה יהיה בתשלום. המשיכו לקבל את שירותי הגרפיקה שלי וכשביקשתי את השכר המנהלת אמרה שמותר לה לעשות כל שימוש בי אם אני כרגע לא בעומס בעבודה. (מדובר בעבודה חינוכית לא גרפיקה, ולא רואה קשר בזה) כרגע לאחר הפיטורין שאלתי מה עם השכר. אמרו לי שביקשו את שירותי הגרפיקה ללא ידיעת מנהל הכספים ואין מה לעשות עם זה. האם המנהלת צריכה לשלם?

תשובה:

שלום וברכה,

אני לא יכול לתת תשובה הלכתית בשאלה זו שאין שמיעת שני הצדדים. אבל בהחלט יש כאן כמה תביעות חזקות. א. על תשלום פחות משכר מינימום אם לא היה כאן מחילה של העובד. 2. תביעה על פיטורין פחות מחודש לפני שנת לימודים, שהפיטורין לא חלו וחייב לשלם על כל השנה הבאה. 3. עבודות גרפיקה לא קשורות לעבודה חינוכית, ויש לשלם על כך בתשלום בנפרד, גם אם לא היה זאת בידיעת המנהל. 

תוכלי לפנות לרואה חשבון שימצא את זכויותייך, ואז תפני לתבוע בבית דין רבני.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל