לתרומות לחץ כאן

מנהלת שמעסיקה קרובת משפחה – למוסרה לרשויות

שאלה:

חוקית אסור שמנהלת ומחנכת יהיו בעלי קרבה משפחתית . לצערי אותה מנהלת משתמשת בשם החוק כדי לגרום לי להרעה במשכורת שלי ובתנאי העבודה. מצד אחד רוצה לא רוצה לקחת פרנסה של מישהו . אבל מצד שני זה לא הוגן כלפי. האם מותר לי הלכתית ומוסרית לדווח על כך. הידיעה שברור שהיא לא תוכל להמשיך לעבוד באותו בית הספר.

תשובה:

שלום וברכה,

אסור להלשין את המנהלת שמעסיקה קרובת משפחה. העובדה שאותה מנהלת משתמשת כלפייך עם החוק, לא מתיר למסור אותה לרשויות ולסבך אותה, ואף לא לקפח לה את פרנסתה. את יכולה להוכיח אותה על כך שכיון שהיא לא מתייחסת לחוק, אז כלפייך תנהג לפנים משורת הדין, אבל ח"ו לא להלשין. 

בהצלחה.

מקורות:

איסור למסור אדם לרשויות הוא חמור מאוד ראה שו"ע חו"מ סו"ס שפח סעיף ט:

"אסור למסור לישראל ביד עובדי כוכבים אנסים, בין בגופו בין בממונו; ואפילו היה רשע ובעל עבירות; ואפילו היה מיצר לו ומצערו… וכל המוסר ישראל ביד עובד כוכבים, בין בגופו בין ממונו, אין לו חלק לעולם הבא. 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    לא הבנתי את דברי הרב. החוק אוסר על כך בשל חשש של טובת התלמידים. אמורים לדווח על כך מיידית. למה זה דומה למוסר? טובת התלמידים נפגעת וממשיכה להיפגע בכל רגע נתון, וממילא בוודאי שצריך וחובה לדווח בכדי למנוע את הפגיעה העכשווית, גם אם תאבד את מקום עבודתה.
    אמנם, השאלה אולי ראויה להישאל כאשר בוודאי שאין פגיעה, וכאשר יש שונא שרוצה להלשין, שבכך יש מקום להסתייגויות. אך ככלל – בוודאי שהתשובה היא להלשין.
    השאלה ה

  2. אם יש פגיעה בילדים, צריך להתרות תחילה ואח"כ יהיה מותר להלשין. אבל לרוב אין פגיעה במוסד. ובפרט בשאלה הנ"ל שנראה שסיבת ההלשנה כדי לנקום במנהלת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל