אסור להשתמש בבול פעם שנית, מאחרוגוזל את חברת הדואר. הם לא מעוניינים לתת שרות כפול על בול אחד.
בהצלחה.
רבני בית הדין
הצטרף לדיון
6 תגובות
האם א"א לסמוך עמ"ש שבט הלוי ח"ה סי קעג
וכן האם א"א לסמוך על הפוסקים דס"ל דל"א דינא ד"ד בא"י
אני לא מבין את מדוע הרב שבט הלוי לא דן מצד גזל מול הדואר. והשבט הלוי בעצמו תוקף בחריפות אותם שטוענים שמותר לגנוב מהמדינה.
אפשר לא להבין אבל אם לא מבינים עדין זה לא אומר שא"א לסמוך עליו, יש אי הבנה ג"כ בשו"ע וכי לא נסמוך עליו.
ד"א אפשר שסברתו מדין אבידה מדעת, זוטו של ים, יאוש.
עכ"פ השבט הלוי לא נמחק בגלל אי הבנה.
אי הבנה הפשט שהשבט הלוי דיבר על חו"ל שאין איסור להשתמש שימוש נוסף, כדין הפקעת הלוואתו בחוב. או במקרה ששאל את הדואר והדואר הסכימו. אבל להשתמש בארץ ישראל בלי רשות זה ודאי גזל, ומה הסיבה להתיר? אדרבה אם אתה מבין אז תסביר. אין היתר לגזול בגלל תשובה של השבט הלוי שלא כתב בפירוש שמותר. ויש תשובות אחרות שכותב להדיא שאסור לגנוב ממדינת ישראל.
הסיבה להתיר כי זה אבידה מדעת, או זוטו של ים, ופשוט שהם התיאשו מזה.
זה אבידה שלא מדעת. ואין זה זוטו של ים, כיון שזה לא אבוד ממנו ומכל אדם. וזה בכלל לא אבידה אלא אישור לקבל שרות שלא מגיע לו. וזה לגזול את האדם כשאין לו אפשרות להציל את ממונו.
האם א"א לסמוך עמ"ש שבט הלוי ח"ה סי קעג
וכן האם א"א לסמוך על הפוסקים דס"ל דל"א דינא ד"ד בא"י
אני לא מבין את מדוע הרב שבט הלוי לא דן מצד גזל מול הדואר. והשבט הלוי בעצמו תוקף בחריפות אותם שטוענים שמותר לגנוב מהמדינה.
אפשר לא להבין אבל אם לא מבינים עדין זה לא אומר שא"א לסמוך עליו, יש אי הבנה ג"כ בשו"ע וכי לא נסמוך עליו.
ד"א אפשר שסברתו מדין אבידה מדעת, זוטו של ים, יאוש.
עכ"פ השבט הלוי לא נמחק בגלל אי הבנה.
אי הבנה הפשט שהשבט הלוי דיבר על חו"ל שאין איסור להשתמש שימוש נוסף, כדין הפקעת הלוואתו בחוב. או במקרה ששאל את הדואר והדואר הסכימו. אבל להשתמש בארץ ישראל בלי רשות זה ודאי גזל, ומה הסיבה להתיר? אדרבה אם אתה מבין אז תסביר. אין היתר לגזול בגלל תשובה של השבט הלוי שלא כתב בפירוש שמותר. ויש תשובות אחרות שכותב להדיא שאסור לגנוב ממדינת ישראל.
הסיבה להתיר כי זה אבידה מדעת, או זוטו של ים, ופשוט שהם התיאשו מזה.
זה אבידה שלא מדעת. ואין זה זוטו של ים, כיון שזה לא אבוד ממנו ומכל אדם. וזה בכלל לא אבידה אלא אישור לקבל שרות שלא מגיע לו. וזה לגזול את האדם כשאין לו אפשרות להציל את ממונו.
השאר תגובה