לתרומות לחץ כאן

הורדה בשכירות עבור הימים שלא היה גז

שאלה:

שלום
קניתי דירה לפני למעלה מחצי שנה כשהדירה מושכרת. לא עשינו בשעתו העברת בעלות אצל חברת הגז, והחשבוניות הגיעו ע"ש השוכר, עכשיו השוכר עבר ונכנס שוכר חדש וכשהשוכר הראשון יצא הוא התקשר לחברת הגז לומר להם שהוא יוצא ומפסיק את התשלום (הוא התקשר בלי ידיעתי) איכשהו בשיחה איתם גם התברר להם שהדירה כבר לא שייכת למי שמכר לי אותה, והם החליטו לנתק את הגז עד שלא מסדרים מולם העברת בעלות, לא הועילו ההסברים שכבר נכנס שוכר חדש, לכן השוכר החדש היה בדירה שבוע ללא גז. (חלק מהשבוע היה יום הזיכרון והעצמאות כך שלא יכלו להתקדם עם זה) השאלה היא אם אני צריך להוריד לו בשכירות של אותו שבוע או לא, וא"כ כמה אני צריך להוריד. (לחבר שוב את הגז עלה לי 250 ש"ח הבנתי בפשטות שאני הוא זה שצריך לשלם את זה אע"פ שאם אני הייתי מדבר איתם לפני שהשוכר היוצא דיבר איתם כנראה לא היו מנתקים את זה, אם הדין הוא לא כך אשמח גם לדעת את זה, ואולי נתון זה גם משפיע על השאלה הקודמת האם צריך להוריד בשכירות כיון שזה לא נגרם בגללי)
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר שמיהר להודיע לחברת הגז, לא ניתן לחייב אותו על מעשיו, למרות שהיה ניתן למנוע את ההוצאה, הרי שהוא הוציא את הממון שלו.

המשכיר לא אשם בניתוק הגז. והמשכיר חייב למהר ולהתקין את הגז. אולם לא ניתן להפחית מדמי השכירות עבור הימים שלא היה גז בפועל, מאחר וניתן לגור שבוע ימים ללא גז בדירה. וקלקול שניתן לדור עימו בדירה בדוחק, ההפסד על השוכר.  

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל