לתרומות לחץ כאן

תשלום לסוכן נסיעות בביטול הנסיעה בגין הקורונה

שאלה:

שלום לרבנים
הזמנתי כרטיסים דרך סוכן נסיעות והחברה ביטלה הטיסות ומשלמת חזרה הכסף הסוכן רוצה לנכות $25 לכל בן משפחה ואמר אע"פ שבמצב נורמלי לא היה לוקח תשלום כשהחברה ביטלו, אבל עכשיו בגלל שכולם ביטלו הוא חייב לשרוד וכששאלתי אותו הרי אם הייתי קונה ישירות מהחברה הייתי מקבל בחזרה את כל הכסף וכי עלי להפסיד כי קניתי דרכך (כשקונים דרך סוכן אי אפשר לבטל רק דרכו) ענה לי שיש לו עליות שהוא קונה הכרטיסים דרך חברה אחרת והוא שילם להם מה ההלכה האם עלי לשלם מה שהוא רוצה או רק מה שהוא הפסיד בגללי או כלום כי לא קיבלתי שום שירות?

 

תשובה:

שלום וברכה,

 

הסוכן צריך להחזיר את מלוא התשלום ואינו זכאי לקבלת לשכר ואף אינו רשאי לתבוע הפסדים.

בכל עסקה שמשלמים דמי תיווך והעסקה התבטלה בגלל סיבת צדדית, חייבים לשלם למתווך גם אחרי ביטול העסקה, אבל כל זה במתווך רגיל שבאמת עובד ומקבל את שכרו מן הלקוח. אמנם במקרה שלך – בסוכן נסיעות – הנוהג הלקוח לא משלם דמי תיווך, והשכר של הסוכן הוא מהחברה, ולכן הסוכן לא יכול לדרוש דמי תיווך או שכר טרחה מהלקוח. הסוכן הוא עובד של החברה ולא של הלקוח. והלקוח שילם עבור הנסיעה, וכשהנסיעה בוטלה זכאי החזר מלא.

 

על טענתו שיש לו הפסדים ששילם לחברה אחרת, עליו לתבוע את החברה ולקבל את הכסף בחזרה. אין לו שום אפשרות לתבוע את ההפסדים מהלקוחות [במיוחד כשהחברה עצמה הייתה מחזירה את הכל] כל ההפסדים קשורים לחברה ולא אליכם. אתם הזמנתם מהסוכן והדין ודברים שלכן מולו בלבד, ומאחר והטיסה בוטלה, עליו להחזיר את הכסף כי הוא לא סיפק לכם את הסחורה שהוא היה אמור לספק.

 

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל