לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

להשתמש בווינדוס פרוץ

שאלה:

שלום לרבנים. יש באתר קניות 'איביי' קודים שמאפשרים להפעיל את מערכת הפעלה ווינדוס במחירים נמוכים במיוחד, ויש גם חנות אינטרנטית רגילה שמוכרת קודים במחירים זולים מאוד. (יש הרבה שמועות מהיכן השיגו את הקודים הללו על פניו נראה לא טוב) חנויות אלו ידועות לחברת מייקרוסופט המייצרת את ווינדוס, חנויות אלו נמצאות שנים באינטרנט, כמו"כ כאשר מקבלים קוד צריך לאשר אותו מול מייקרוסופט ואכן הוא מקבל אישור, האם במצב זה לא קיים דין של אבידה מדעת או אבדת גוי ?

תשובה:

שלום וברכה,

שימוש בווינדוס פרוץ הוא הרבה יותר קל מכל פריצת תוכנות. הסיבה לכך. א. חברת מייקרוסופט לא פועלת נגד אותם מוכרי קוד, ונשאלו על כך כמה פעמים ולא הייתה תגובה רצינית מצידם. (עדיין לא סיבה מספקת להתיר). ב. חברת מייקרוסופט (הבעלים של ווינדוס) מאפשרים טכנית להשתמש ללא קוד, אלא שהם מטרידים כל הזמן בתזכורות שיקנו רשיון. נמצא שעצם השימוש אינו נוגד את החוק ואת דעת בעה"ב. והקוד הפרוץ מועיל כמעט רק כדי לסלק את התזכורות שהם שולחים. לכן בצירוף שני הדברים הנ"ל קשה לאסור את הדבר לפי הלכה.

בהצלחה.

נ.ב. אחרי שכתבתי את זה התקשר אלי טכנאי מחשבים והסביר לי שההגיון שאי התייחסות שלהם, הם מעוניינים שיקנו מהם, ומאידך הם מעלימים עין מהעתקות, כיון שהם מעוניינים לשלוט בשוק, ואדם פרטי שהתרגל לתוכנות שלהם כשפותח משרד או מוסד מתעסק עם מיקרוסופט, והרווחים העיקריים מגיעים מהמשרדים. לכן הם מעלימים עין ולא אוסרים בצורה חד משמעית, ולכן יש לראות את שתיקתם למעין הסכמה.

 

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום
    ראשית תודה על התשובה.
    בתשובה כתבתם שהקודים הם ווינדוס פרוץ. ראיתי פריצת ווינדוס זה לא מספק קוד אלא ע"י תוכנה כל שהיא מאשרים את הווינדוס המותקן על המחשב שלך או מסלקים את הדרישה לסיסמה. לגבי מכורי קודים מה שמצאתי באינטרנט זה שנשארים לספקים קודים לאחר שמכרו ללקוחות גדולים שקנו הרבה עמדות ואת מה שנשאר הם מוכרים.
    בנוסף אני מעוניין מה הדין בקודים זולים שנמכרים לאופיס?

  2. כשמקבלים מפתח הפעלה, התוכנה אינה פרוצה.
    מה שקורה זה שהמוכר קונה רישיון לקבוצה גדולה של מחשבים במחיר מאוד גבוה ומוכר אותם במחיר זול מהמחיר שאדם יחיד יקנה את הרישיון ובכל זאת במחיר שיקנה לו רווח.
    הדבר "אסור" מבחינת ההסכם עם מייקרוסופט, אבל אפור מבחינה חוקית ולא בהכרח מחייב משפטית. הדבר בכל מקרה מכניס לחברה רווח ולכן מייקרוסופט לא טורחת להתמודד מול זה.

    מבחינה חוקית אין טענהעל הלקוח הקונה את הרישיון הזול בכל מקרה.

    בשורה התחתונה לא מדובר ברישיון פרוץ. האדם שהמכשיר שלו מותקן כך יכול גם ליצור קשר עם מייקרוסופט ולקבל תמיכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל