לתרומות לחץ כאן

בושם – הבדלה – פסח

שלום וברכה כבודו,
בברכת 'בורא מיני בשמים', בהבדלה, אני מברכת על בושם לאישה (עם ריח טוב מאוד), אין באפשרותי לברך על דבר אחר, לצערי… שאלתי היא כזו; מה אעשה בפסח כאשר בהבדלה בפסח אינני יודעת אם מותר לי לברך על הבושם הנ"ל גם בפסח כיוון שאינני יודעת אם יש בבושם הנ"ל כשרות בכלל(ובטח קיים החשש שיש בו חמץ)… האם זה בסדר וניתן להקל שאברך על הבושם הנ"ל גם בהבדלה בפסח? תודה רבה, אתם נפלאים, תבורכו.

תשובה:

אין לברך על בושם של אשה, כיון שהוא סינטטי ולא מברכים על ריחו… יש לברך על משהו טבעי, אינני יודע מה הכוונה אין לי אפשרות… מה הבעיה לקנות קינמון במכולת, או ציפורן?

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה לך כבוד הרב, לא ידעתי שמותר לברך על קינמון בהבדלה, כעת קניתי תבלין קינמון טחון כזה(עם כשרות), האם מותר לברך עליו בהבדלה לאחר ההרחה?
    אגב, הצטערתי מאוד לשמוע שביצעתי טעות בכך שבירכתי על בושם לאישה, האם לא יצאתי ידי חובה בהבדלה בכך ? האם ביצעתי ברכה לבטלה? תודה רבה לך מכל הלב.

  2. יצאת ידי חובת הבדלה,רק ברכת הבשמים לא היתה ראויה, עכשיו שיש לך קינמון [ועדיף שתשמרי אותו דוקא לברכת הריח] זה מצויין.

  3. הערה במחילה –
    דעת האור לציון חלק ב שאפשר לברך בורא מיני בשמים גם על בשמים מלאכותיים.
    הא{ע}רת אגב, מקלות קינמון, אם משתמשים בהם, אז רק לריח, ולא לאכילה. מקלות קינמון נגועים מאד! ברחש כעין "כיני ספרים" גם הרבנות הראשית הוציאה בשנת תשע"ב עדכון בעניין, אא"כ הוא עובר ניקוי, שזה לא קל. כי יש תחילה לשטח את המקל בעזרת חום, להשרות בחומר כמו אמה, לנקות היטב עם שפשוף משני צדדים. ומסעדות שרוצות את זה עגול כברייתו, מחזירים לתנור שיחזור להיות עגול. תוך כדי מאבד מטעמו…
    מסעדה שיש שבה בתפריט סיידר תפוחים עם מקל קינמון, או מקל קינמון על מצע של כל מאכל, יש לחשוש ולברר לפני שמכניסים לפה. מניסיוני, גם מסעדה עם כשרות, מצאתי שהמשגיח שם לא הקפיד על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל